Show simple item record

dc.contributor.advisorUysal, Şefik
dc.contributor.authorErten, Çağatay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:43:19Z
dc.date.available2020-12-29T07:43:19Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348357
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada ilkokul 2, 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerine yönelik grup genel yetenek testi geliştirme girişimleri için model ortaya konulmuştur. Çalışma, 1. madde öndeneme, 2. madde deneme ve 3. geçerlik-güvenilik aşamalarından oluşmaktadır. Ancak, standardizasyon çalışmalarını kapsamamaktadır. Birinci aşamada önce, grup genel yetenek testlerine uygun olabilecek maddeler sağlanarak bir madde havuzu oluşturulmuş tur. Sonra bunlar küçük bir örnekleme (100 kişi) uygulanmış ve çeldiricileri, madde ifadeleri gözden geçirilerek, gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Ayrıca, maddelerin güçlük sıra lamaları da belirlenmiştir (doğru yanıt yüzdesi). Düzeltilen, sıraya konulan maddelerle sözel (Testi), sayısal (Test2) ve şekil (Test3) olmak üzere üç test formu oluşturularak, geniş bir örnekleme (454) uygulanmıştır (madde deneme aşaması). Elde edilen veriler madde tepki kuramına dayalı üç parametreli modelle analiz edilerek parametre tahminleri, uyum analizleri, yanlılık analizleri yapılmıştır. Analiz sonucunda 166 maddeden 84'ü istenilen ayırt edicilikte çıkmış tır. Bunlar içinden 51 tanesi seçilerek model bir test oluşturulmuş ve bunlar 194 kişilik bir örnekleme uygulanarak geçerlik, güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Model testteki madde sayısı yetenek ranjının tümünü kapsayacak ölçüde geniş olmasa da, geçerlik ve güvenilirliği, beklenen düzeydedir. Çalışmanın model alınarak, madde bankasının genişletilebileceği ve bunun içinden seçilecek maddelerle, ilkokul 2, 3, 4, 5. sınıflar için istenilen türde bir grup genel yetenek testinin oluşturulması olanaklı olabilecektir. -131-
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin genel yeteneğini ölçmeye yönelik grup testi için model bir çalışma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGroup tests
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPsychological tests
dc.subject.ytmAbility tests
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmIntelligence tests
dc.identifier.yokid42503
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42503
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess