Show simple item record

dc.contributor.advisorErgin, Seçkin
dc.contributor.authorAydinoğlu, Nazife
dc.date.accessioned2020-12-29T07:43:18Z
dc.date.available2020-12-29T07:43:18Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348348
dc.description.abstractÖZET Bu tez Yeni Tarihçilerin ve Çağdaş Amerikalı kadın yazarların geçmişlerini araştırmak ve yeniden yazmak için kullandıkları yöntemler arasındaki benzerlikler üzerine kurulmuştur. Seçilen yazarlar üç ayrı etnik kökenden gelmektedir. Toni Morrison, Afrikalı Amerikalıdır, Leslie Silko Kızılderilidir, Maxine Hong Kingston Çinli Amerikalıdır. Bu yazarların eserlerinden Song of Solomon, Ceremony ve The Woman Warrior, yazarların tarih bilincini, kişisel ve kültürel geçmişlerine yaklaşımlarını ve geçmişlerini eserlerinde nasıl arayıp yansıttıklarını göstermek amacıyla incelenmiştir. Bu tez beş ana bölümden oluşur; I-Yeni Tarihçilik II-Geçmiş ve Bugün Bağlantıları ÜT-Doğaüstü Gerçekçilik IV-Halk Kültürü ve Tarih V-Söylem ve Politika Tezin ilk bölümünde, son yılların edebi eleştiri kuramı Yeni Tarihçilik tanıtılmış ve kuranım doğuşu, ilk uygulayıcıları ve ilkeleri verilmiştir. İkinci bölümde, geçmiş bugün etkileşimi, bu etkileşimin romanların olay örgüsü içerisinde verilişi, geçmişi bugün kullanabilmek için bir takım değişiklikler yapmanın gerekliliği ve bu amaçla yapılan çarpıtmalar tartışılmış ve yorumlanmıştır. Üçüncü bölümde ele alman romanlar doğaüstü gerçekçilik akımı içerisinde ele alınmıştır. Doğaüstü karakterler, batıl inançlar ve rüyalar bu bölüm içerisindedir. Dördüncü bölümde yazarların ait oldukları etnik grupların halk kültürü örnekleri romanlardan ve diğer orijinal eserlerden derlenmiştir. Bu bölüm, ilgili kültürlerin, törenlerini, ayinlerini, adetlerini, halk hikayelerini, halk şarkılarını ve dualarını içerir. Son bölümde romanların politik boyutu 307ele alınmış ve politika söylem ve isimlerle bağdaştırılmıştır. Aynı zamanda politik nedenlerden kaynaklanan bazı kavram çarpıtmaları tartışılmıştır. Sonuç olarak Yeni Tarihçilerin ve Çağdaş Amerikalı kadın yazarların geçmiş, bugün ve geleceğin birbiriyle bağlantılı olduğu, geçmişe resmi tarih ile değil, halk kültürleri ve kişisel anılar yoluyla uzanılabileceği, tüm sanat eserlerinin politik amaçları bulunduğu ve yazarların tarafgirliğinin kaçınılmaz olduğu konularında aynı görüşü paylaştıkları iddia edilebilir. 308
dc.description.abstractSUMMARY This dissertation has been based on the similarities between the techniques of New Historicists and contemporary American woman writers in their attempt to dig their past and to rewrite it. The three novelists that are studied come from three different ethnic backgrounds. They are Toni Morrison, an Afro American, Leslie Marmon Silko, a Native American and Maxine Hong Kingston, A Chinese American. Their novels, Song of Solomon, Ceremony and The Woman Warrior are analysed in order to show these writers' consciousness of history, their approach to their cultural and personal pasts and the way they search for and reflect their pasts in their works. This dissertation has five main parts: I-New Historicism II-Past and Present Relations Ill-Magical Realism IV-Folklore and History V-Discourse and Politics In the first part of the dissertation New Historicism, a very recent literary criticism theory, is introduced, and its birth, early practitioners and principles are given. In the second part past and present interactions, the way these interactions are given in the plots of the novels, the necessity of subverting the past to adjust it into the present, and the subversions made to this end are discussed and interpreted. In the third part these novels are analysed in the genre of magical realism. Supernatural characters, superstitions and dreams are included in this part. In the fourth part, all the examples of the folklore of the ethnic groups these writers belong to are compiled from the novels and other original sources. This part consists of the ceremonies, 305rituals, customs, folk tales, folk songs and chants of the related cultures. In the last part the political dimension of the novels has been focussed on by linking politics to discourse and names. Also the subversion of some concepts arising from political concerns are pointed out in this part. As a conclusion, it can be argued that both New Historicists and contemporary woman writer agree that past, present and future are interrelated, that past can be found not in the official history but in the folklore of the cultures and personal memories, that all works of art have a political purpose and that the partiality of writers is inevitable. 306en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.titleÇağdaş Amerikalı kadın yazarlarda tarih bilinci
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAmerican literature
dc.subject.ytmHistorical consciousness
dc.subject.ytmAuthors
dc.subject.ytmFemale writers
dc.subject.ytmWomen
dc.identifier.yokid42506
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42506
dc.description.pages309
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess