Das Verhaltnis zur wirklichheit im werk von Peter Bichsel
dc.contributor.advisor | Durusoy, Gertrude | |
dc.contributor.author | Köksal, Sevdiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:43:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:43:16Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348340 | |
dc.description.abstract | Sunulan çalışmada İsviçreli çağdaş yazar Peter Bichsel'in anlatı türündeki eserle rinin gerçekle ilişkisi konusu ele alındı. Giriş bölümünde, yazarın başlıca eserlerinin yayınlandığı 60'lı yılların İsviçre edebiyatına genel bir bakış, yazarın eserlerinin tanıtımı ve yayın dünyasında uyandırdığı yankılar yer almaktadır. Birinci bölümde, Eigentlich möchte Frau Blum den Milchmann kennenîernen (Aslında Bayan Blum sütçüyü tanımak isterdi) adı altında toplanan öykülere dayanarak, gerçeğin çift boyutluluğunun nasıl tasvir edildiği ortaya konmaya çalışıldı, insanlar arasındaki ilişkilerin gerçeği incelenirken, anlatım yetersizliği, devinimsizlik ve ile tişimsizlik gibi konular göz önünde bulunduruldu. ikinci bölüm, Kindergeschichten (Çocuk Öyküleri) adlı eserde etki altına girmiş gerçeğin tasvirini konu aldı. ilgi odağını, bir yandan bilginin sorgulanması ve yadsınması, diğer yandan dilde kalıplaşmış söyleyiş biçimlerinin deneysel kullanımı oluşturdu. Bir sonraki bölümde, gerçeğe özerklik kazandıran kurgulama olarak ortaya çıkan yazma eyleminin sorunsalı ele alındı. İncelemenin odak noktasını Die Jahreszeiten (Mevsimler) adlı eser oluşturdu. Bu konunun, ev motifinin işlenmesinde, edebi figürü kurma ve yıkma bağlamında ve yazma eyleminin tasvirinde nasıl ortaya çıktığı, yazarın son öykü kitabı Zur Stadt Paris ( Paris Şehri)'ten de Örnekler vererek saptanmaya çalışıldı. Dördüncü bölümde Bichsel'in, gerçeğin oyunlaşmıs biçimi olarak öykü anlatımı anlayışı Der Busant (Şahin) ve Zur Stadt Paris eserlerine dayanarak incelendi. Burada tarihin kurguya dayalı göreceliği, anlatımın çok boyutluluğu, gerçeğe öykünme olarak figür kurgusu ve öykü anlatım biçimleri üzerinde duruldu. Son bölümde, ortaya çıkan sonuçlar derlenerek, Bichsel'in, eserlerinde naif an latım biçiminin gerisinde cok boyutlu bir gerçek sergilediği ve günümüz çağdaş İsviçre- Alman edebiyatına cok anlamlı anlatımın ustası olarak damgasını vurmuş bir kısa öykü yazarı olduğu vurgulandı. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Das Verhaltnis zur wirklichheit im werk von Peter Bichsel | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bichsel, Peter | |
dc.subject.ytm | Swiss literature | |
dc.identifier.yokid | 42509 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 42509 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |