dc.contributor.advisor | Küçükboyacı, M. Reşit | |
dc.contributor.author | Çakir, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:43:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:43:13Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348322 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma altı bölümden oluşmuştur. Çalışmanın ana bölümünden önce, Charles Dickens'in hayatı, eserleri görüşleri ve romanlarının özellikleri hakkında yeterli bilgi verilmiştir. Bundan sonra, Viktorya döneminde meydana gelen önemli tarihi ve toplumsal olaylar hakkında kısa ama yeterli bilgi verilmiştir. Zamanındaki toplumsal olaylar karşısında kayıtsız kalan çok az yazar, ve ayrıca yazıldığı dönem içerisindeki toplumsal problemleri yüzeysel olsa da, yansıtmayan çok az eser vardır. Giriş bölümünde, romanın tarihsel gelişmesine ve toplumsal temaları inceleyen diğer yazarlara değinilmiştir. Gerek büyük.gerekse küçük ölçüde olsun, çağdaşlarını etkilemeyen ya da çağdaşlarıdan etkilenmeyen bir kaç yazar vardır. Tezin birinci bölümünde, sınıf bilinci aile ve çocukların durumu ve bazı karakterler incelenmiş olup onların yüceltilmesi, cezalandırılması ve kişileştirilmesinde uygulanan teknikler belirlenmiştir. İkinci bölümde, toplumsal kurumlar irdelenmiştir. Eğitime yaracılık felsefesinin hakim olduğu, ve bazı yatılı okulların bakımsız, bazı bireylerin okuma yazmadan habersiz olduğu görülmüştür. Hukuk açısından ise, kanunların yetersiz, mahkemelerin adaletsiz, miras davalarının uzun ve borçlular hapisanesinin dolu olduğu saptanmıştır. Toplumsal değerler açısından, değer yargılarının kökten değişmeye başladığı, dini inançların varlıklı sınıf arasında geçerli olduğu anlaşılmıştır. Üçüncü bölümde, çevre kirliliği, işçi sınıfı ve sendika çalışmalarıyla bağlantılı olarak sanayileşmenin sonuçlarına işaret edilmiştir. Daha sonra, kötü haldeki siyasi duruma ve yoksulluk konularına ayrı bölümlerde değinilmiştir. Son bölümde, toplumsal hareketlilik ele alınmıştır. Sonuçta, bulgularımızı değerlendirdikten sonra, bu problemleri ele almasında gösterdiği başarı ile bağlantılı olarak, yazar hakkında daha doğru ve daha sağlıklı çıkarımlara ulaşılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study is comprised of six parts. Prior to the main part, there comes an adequate information on the life of Charles Dickens and on his views and novels as well as on their features. Afterwards, there follows a brief albeit satisfactory information about the decisive historical incident in Victorian period. It is hardly impossible to find both a writer indiferent to the social problems in his time and to find a work of art failing to reflect them, if superficially. In introduction, a further information has been given concerning the development and historical traits of social novels and the other wiritters dealing with social events and problems. There are few winters short of influence on his contemporaries and few far from that of theirs either in great or little extent. In the first part of this study, it can be observed to have been examined such subjects as class consciousness, the state of families and children, and of certain characters, and to have been specified the literary techniques applied in their characterisation, retribution and sublimation. In the second part, social institutions were scrutunized, it is observed that education was utiliterian - oriented, boarding schools were bad and poor people were illitarete. In jurisdiction, it is observed there to be long law cases, law abuses, unjust courts results and brimful prisons. In terms of social values, social values are observed to be on the verge of drastic change, and religion was valid among high class. In the third one, much attention was paid to fix the legasy of industrialization in regard to environment pollution, working - class and trade unions. Later, separete parts have been allocated to the misery and political state of the society, which was observed to be hopeless. Finally, social mobility was determined to be high. In conclusion, truer and more correct inferences were sought to be made on the writer under study in connection with his success to handle these problems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Charles Dickens`in romanlarında toplum | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Dickens, Charles | |
dc.subject.ytm | British novel | |
dc.subject.ytm | Society | |
dc.identifier.yokid | 42550 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 42550 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |