Show simple item record

dc.contributor.advisorGöksel, Ahmet Bülend
dc.contributor.authorSaran, Mine
dc.date.accessioned2020-12-29T07:42:58Z
dc.date.available2020-12-29T07:42:58Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348257
dc.description.abstractÖZET Bu tezde, ülkelerin sosyo-ekonomik ve kültürel gelişmişlik düzeylerine paralel olarak gelişme gösteren ve faaliyette bulunduğu ülke ekonomisine büyük yararlar sağladığı araştırmalar sonucunda kabul edilmiş olan sigorta sektörünün ülkemizdeki tanınmama, bilinmeme ya da yanlış bilinme, olumsuz algılanma sorunları temelinde, bu sorunların çözümünde yine ülkemizde yeni yeni uygulanmaya başlayan ve zaman geçtikçe önem kazanan bir çalışma olarak halkla ilişkiler faaliyetlerinin ne gibi yararlar sağlayabileceği konusu incelenmiş ve bu çerçevede sigorta sektöründe halkla ilişkiler çalışmalarının rolü ve önemi açıklanmaya çalışılmıştır. Bunun için de tezin birinci bölümünde herşeyden önce sektörü tanımak açısından, sigortacılık tarihi, sigortacılığın bir hizmet sektörü olarak özellikleri, sigortanın ne tür kayıplara karşı bir önlem olduğu konularına değinilmiş, bu arada işletmecilik açısından sigorta sektörü değerlendirilmiştir. İkinci bölümde ise halkla ilişkiler olgusu, tanımı, tarihçesi, ilkeleri ve kurum içi ve dışı olmak üzere hedef kitlelerine yönelik kendine özgü teknikleri doğrultusunda bir giriş yapıldıktan sonra, bu olgunun sigorta işletmelerinde uygulanış biçimleri ele alınmış, daha sonra da halkla ilişkiler çalışmalarına destek oluşturan, ancak bir takım farklı yönlere sahip olan reklam olgusunun sigorta sektöründe uygulanma şekli irdelenmiştir. Üçüncü ve son bölümde, tezin çıkış noktasını oluşturan, başta sektörün tanınmaması, önemi konusunda halkın bilinçlendirilmemiş olması ve halk tarafından olumsuz algılanması sorunlarını takiben, buna neden olduğunu düşündüğümüz, sosyo-kültürel, ekonomik, hukuksal-yasal ve acentalar ile mesleki örgütlenme sorunları ve bu sorunlara yönelik halkla ilişkiler bakış açısı, sektörde halihazırda faaliyet gösteren altı sigorta şirketinin halkla ilişkiler yetkilileri ile yapmış olduğumuz yüzyüze görüşmeler sonucunda değerlendirilerek, yapılması gerekenler açıklanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSigortacılıktr_TR
dc.subjectInsuranceen_US
dc.titleSigorta sektöründe halkla ilişkiler çalışmalarının rolü ve önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInsurance
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmInsurance sector
dc.identifier.yokid52348
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52348
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess