Lise öğrencileri için bir ders çalışma alışkanlıkları envanterinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Uysal, Şefik | |
dc.contributor.author | Erkan, Ayşe Sevcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:42:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:42:56Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348251 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, okulda başarıya ulaşmada önemli payı bulunan ders çalışma alışkanlıklarının ölçülmesini sağlayabilecek bir envanterin geliştirilmesine çalışılmıştır. Batıda, çalışma alışkanlıklarını ölçtüğü kabul edilen bazı ölçekler mevcuttur. Bu ölçeklerin bir kısmı ile Türk örnekleminde de çalışılmıştır. Bu çalışmalar da bazı ölçeklerin ülkemiz koşullarına uygun olmadığı görülmüştür. Bu noktadan hareketle Türk örneklemine uygun yapılandırılmış bir envanterin geliştirilmesi çalışması içine girilmiştir. Bu çalışmanın ilk aşaması olan madde analizi bu tezin amacım oluşturmuştur. Bu amaçla, madde yazımlan için öğrencilerden yazılı geri bildirimler alınmış, öğrenciler gözlemlenmiş, kaynaklar taranmış ve mevcut ders çalışma, ahşkânlıklan envanterleri mcelenmiştir. Elde edilen materyallerin desteği ile 310 maddenin yer aldığı madde havuzu oluşturulmuştur. Hazırlanan 310 madde 31ü Likert tipi bir envanter şeklinde düzenlenmiş, Demografik Bilgi Formu ile birlikte uygulanmaya hazırhale getirilmiştir. Uygulama, izmir ili sınırlan içinde yabancı dille eğitim veren özel orta öğretim kurumlarında okuyan 272 öğrenci ile yapılmıştır Uygulama sonucunda elde edilen verilere SPSS paket programında Klasik Test Teorisine göre madde analizi yapılmıştır. Madde-toplam puan korelasyonlan.20'nin altında olan maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Kalan 203 madde ile tekrar madde analizi yapılmış; ölçeğin iç tutarhk katsayısı olan Cronbach Alfa değeri yükselmiştir. 203 madde ile yapılan faktör analizi ölçeğin yapılandırılma sürecinin gözden geçirilmesinin gerekliliğini sunmuştur. Ölçekte yer alan alt alanlann, toplam puan ve diğer alt alanlar ile korelasyonlarına bakılmış ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. örneklem grubudan seçilen 63 kişinin basan puanlan ile kriter geçerlik çalışmalan yapılmıştır. Sonuçta, Sınav alt alam dışında; basan puanı ile ölçek toplam puanı ve diğer alt alanlann toplam puanlan arasında anlamlı korelasyona rastlanılamamıştır. 76Örneklemin mevcut demografik değişkenleri dikkate alınarak; ölçek toplam puanlan arasında farklılaşmanın bulunup-bulunmadığına bakılmıştır. Sınıf düzeyi, eğitim sistemi, anne ve baba eğitim düzeyleri ve dersaneye gidip-gitmediği açısından ortalamalar arasında anlamlı farklılaşma bulunmamıştır. Sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyete göre ise ortalamalar arası farklılaşmaya rastlanılmıştır. Ders Çalışma Alışkanlıkları Envanteri 'nin geliştirilmesinin ikinci aşamasında, bu araştırmada elde edilen bulguların dikkate alınması yararlı olacaktır. 77 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this research, a questionnaire which measure study habits is tried to construct. In west, there are many scales that measure study habits. Some of these scales are applied to Turkish sample. In this research, it is seen that some of these questionnaires don't appropriate to Turkish society. Therefore, a questionnaire, it is appropriate to our society, is tried to construct. Aim of the this research is item analysis which contains the first step of the research. Item pool which contain 310 different item is prepared as a type of likert questionnaire. This questionnaire is applied to schools which instruct lessons in foreign language. This sample contain 272 students from these schools. In this research, item analysis is made according to Classical Test Theory. The difference between means are examined according to demographically variables. If this questionnaire is aimed to construe, the results of this research keep in mind. 78 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencileri için bir ders çalışma alışkanlıkları envanterinin geliştirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Study habits | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.identifier.yokid | 52351 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 52351 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |