Show simple item record

dc.contributor.advisorGürüz, Demet
dc.contributor.authorKarpat, Işil
dc.date.accessioned2020-12-29T07:42:36Z
dc.date.available2020-12-29T07:42:36Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348186
dc.description.abstractTEZ ÖZETİ üretici ve tüketicinin günümüz koşullarında fiziksel olarak uzaklaşması, ürün çeşitliliği, rekabet, teknolojik gelişmeler gibi nedenlerle mal ve hizmetlerin tanıtılması ve benimsetilmesi amacını yoğunlaştırmıştır. İşletmeler bu amaçla tanıtım faaliyetlerine artan ilgi sonucunda reklam ve halkla İlişkiler uygulamalarına önem vermektedirler. Hedef kitlenin sağlıklı bir şekilde bilgilendirilmesi, kitlelere mal ve hizmetlerin tanıtılması için kullanılan reklam ve halkla ilişkiler eylemleri zamanla daha geniş bir kapsamda ele alınmaya başlamıştır, özellikle kamuya iletilen mesaj çalışmalarına ağırlık verilmiş, sonuçta da kurumsal reklam uygulamaları başlatılmıştır. Kurumsal reklam, halkla ilişkiler prensipleri doğrultusunda uygulan makta olan ve kurumun tanıtılıp, benimsetilmesi, kurum imajının yansıtılması, kurumun halk arasında sempatik görülmesini sağlama gibi amaçlara yönelik olarak gerçekleştirilmektedir. Hizmet İşletmeleri açısından da büyük önem taşıyan kurumsal reklamın ülkemizde bankacılık sektöründe daha sık uygulandığı görülmektedir. Bu çalışma kurumsal reklam kavramına açıklık getirmek ve hizmet işletmeleri açısından uygulamalarının değerlendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Çalışma öncelikle halkla ilişkiler ve reklam kavramını açıklayarak her iki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktadır. Böyle bir değerlendirmenin nedeni ise kurumsal reklamın kimi zaman bir halkla ilişkiler faaliyeti olarak yorumlanmasına açıklık getirme amacındadır. Çalışmanın ikinci bölümünde kurumsal reklam kavramı açıklanarak, bu kitlelere ulaşmayı sağlayan teknikler ve türler aktarılmaktadır. Çalışmanın son bölümü uygulamaya yöneliktir. Hizmet ve hizmet iş-letmeleri kavramı ile hizmet pazarlaması ve reklam konularına değinilerek, ülkemizdeki hizmet sektöründeki kurumsal reklam uygulamaları ile özellikle de bankacılık sektöründeki kurumsal reklamların televizyondaki ve basındaki uygulamaları değerlendirilmektedir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKurumsal reklam ve hizmet işletmeleri açısından uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmService organizations
dc.identifier.yokid52318
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52318
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess