Show simple item record

dc.contributor.advisorGürüz, Demet
dc.contributor.authorÖzdemir, Gaye
dc.date.accessioned2020-12-29T07:42:34Z
dc.date.available2020-12-29T07:42:34Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348179
dc.description.abstractTEZ ÖZETİ Endüstriyel yaşamın beraberinde getirdiği ekonomik, teknolojik v.b. gelişmeler ile birlikte ürün ve hizmetlerin kitlesel bir halde üretilmesi ve beraberinde kalitenin artması, üretilen ürün ve hizmetlerin kitlelere ulaştırılması sorununu ortaya çıkarmıştır. Bunun sonucunda işletmeler arası varolan rekabet de büyük boyutlara ulaşmış, işletmeler bu reka bet ortamı içinde varlıklarını koruyabilmek ve yaşanan hızlı gelişimleri yakalayabilmek amacıyla pazarlama iletişimi kapsamında yorumlanan reklam yönetim uygulamalarına ağırlık vermeye başlamıştır. Reklam yönetimi, günümüz işletmelerinin reklama yönelik çalışmala rında istenen etkinlik ve verimliliği sağlanabilmesi ve ürün ve hizmetle rin tanıtımında etkili bir faaliyet alanı olarak kabul edilmektedir. İşlet melerin reklam yönetimi kapsamında yürüttüğü çalışmalarda reklam ajansları önemli bir rol oynamaktadır. Reklam ajansları; profesyonel anlamda reklam-tanıtım- pazarlama hizmetleri sunan ve uzman kadro su ile işletmelerin bu yöndeki sorunlarına çözümler üreten işletmeler dir. Bu bağlamda reklam yönetimi bir süreç olarak değerlendirilip, bu süreç içinde yer alan ve karşılıklı etkileşim içinde bulunan müşteri iş letme - reklam ajansı ilişkilerini, reklam konusunda yönetsel açıdan yü rütülen uygulamaları içermektedir. Bu çalışmada, reklam kapsamında yürütülen faaliyetlerin yönetim politikaları içinde yorumlanıp değerlendirilmesinin işletmelere ve rek lam ajanslarına sağlayacağı yararlar gözönüne alınarak, reklam yöne timi uygulamaları planlama ve karar verme kapsamı içinde irdelenmiş tir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleReklam yönetiminde planlama ve karar verme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertisment management
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmDecision making
dc.identifier.yokid52338
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52338
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess