İlköğretim 4. ve 5. sınıf ders kitaplarındaki ayet çevirilerinin öğrenci algı düzeylerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Okumuşlar, Muhiddin | |
dc.contributor.author | Bilecik, Sümeyra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:42:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:42:03Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348043 | |
dc.description.abstract | Kur'an-ı Kerim, indirilmeye başlandığı günden kıyamete kadar insanoğluna yol gösterici bir rehber olacaktır. Kur'an, insanın yaratılışı, varoluşu hakkında düşünmesini akletmesini ister. Kutsal kitabımız belirli bir çağa, belirli bir ırka indirilmediği gibi belirli bir yaş grubuna mahsus da değildir. Bireyin, ahlaki ve dini hayatının sağlam temellere oturtulması, çocukluğundan itibaren verilecek eğitimle alakalıdır. Çocukların hayatını dinin temel kaynağı olan Kur'an-ı Kerim'in ilkelerine göre sürdürmesi için algı düzeyine uygun ayetleri okuyup anlayabilmesi gerekmektedir. Son yıllarda bu amaçla Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde ayetle öğretim tekniği ön plana çıkarılmış ve ders kitaplarında ayet çevirilerine yer verilmiştir. Çalışmamızın iskeletini oluşturan saha araştırmasında, ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. ve 5. sınıf ders kitaplarında yer alan ayet çevirilerinin öğrenci algı düzeylerine uygun olup olmadığı incelenmiştir. Bu inceleme için görev yapmakta olduğumuz Gücünkaya İlköğretim Okulu kaynağa ulaşımın kolay olması sebebiyle tercih edilmiştir. Toplamda her iki sınıf düzeyinde 107 öğrenci ve 126 ayet çevirisi üzerinde yapılan araştırma sonucunda ayet çevirilerinin 93 tanesinin çalışmamız içerisinde başlıklandırılmış problemler sebebiyle anlaşılamadığı, ders kitaplarında yer alan ayet çevirilerini hiçbir öğrencinin baştan sona anlayamadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Ders Kitapları, Ayet Çevirisi. | |
dc.description.abstract | Quran will be leading lights for humankind since it has been send down unto. Quran wants people to think and sense about creation and existence. Our holly book didn?t sent down unto spesific era or spesific nation and it isn?t pertain to an age group. Putting on a healthy foot of individual moral and religious life is related to education which is given in childhood. The main source of religion in the lives of children by the principles of the Quran verses to read and understand the need to maintain the appropriate level of perception. For this purpose, verse teaching technique has been highlighted in recent years in Religious Culture And Ethics lessons and verse translations are included in lesson books. In the field survey which is scope of thesis, levels of student perception has been examined, whether it is appropriate translations of the verses ın primary education religious culture and ethics at 4. and 5. grade lesson books. Gücünkaya Primary school which staff has been prefered for easy access to source. Examine, in total, the level of the two classes, 107 students and research has been done on the translation of 126 verses. 93 of translated verses hasn?t been understood which are titled problems in our study. Translation of verses which included in lesson books hasn?t been understood by any student.Keywords: Primary Religious Culture And Ethics, Textbooks, Translation of Verse. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. ve 5. sınıf ders kitaplarındaki ayet çevirilerinin öğrenci algı düzeylerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Convenience of translation of verses in religious culture and ethics lesson books at 4. and 5. grade in primary school according to the levels of student's perception | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Verses | |
dc.subject.ytm | Translation | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.identifier.yokid | 437382 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350772 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |