Show simple item record

dc.contributor.advisorGüriz, Demet
dc.contributor.authorÜzün, A. Cengiz
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:39Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347917
dc.description.abstract206 TURKCE ABSTRACT (en fazla 250 sözcük) TÜBİTAK/TÜRDOK'un Abstrakı Hazırlama Kılavuzunu kullanınız. İşletmeler, kısa vadeli veya günlük faaliyetlerle ilgili kararlan alırken; günlük satışa sunulan ürünler, fiyatları, mevcut müşteriler, rakipler, mevcut üretim kapasitesi ve teknolojisi, denetlemeler ve düzenlemeler vd. Gibi o andaki döneme ait, diğer bir değişle faaliyet dönemine ait değişkenleri gözönüne alırlar. Bütün bu değişkenler; nispeten bilinen, tanımlanabilen, doğru bilgi içeren değişkenlerdir. Yanlışlıkları düzeltebilirle imkanı kolay olup günlük ve kısa vadeli kararlarda hata yapma oranı nispeten düşüktür. İşletmenin bütününe yönelik ve daha uzun vadeli faaliyetlerde ise durum tamamiyle farklıdır. Geleceğin belirsizlik içermesi, bu gün için geçerli değişkenlerin gelecekte nasıl bir değişikliğe uğrayacağının bilinememesi işletmeleri tahmine ve analize dayalı karar almaya yönlendirmektedir. Çünkü, gelecek düşünülmeden işletmenin etkili ve verimli bir şekilde yönetilmesi ve başarı ihtimali zayıftır. İşletmeler bu karmaşıklığın ve zorlukların üstesinden gelebilmek ve değişikliklere karşı kendilerini yenileyebilmek için, uzun vadeli sistemetik ve planlı bir çaba içine girmek zorundadırlar. İşte, uzun vadede geleceğin planlanması işlevi işletmelerde bir bütün olarak stratejik yönetim kavramı içersinde ele alınmaktadır. Stratejik yönetim, işletmenin dış çevresi ile ilgili belirleme ve çözümleri kapsayan, uzun vadede işletmenin ne olacağıyla ilgili soruları cevaplayan ve dolayısıyla işletmeye bir yön belirleyebilmek için yapılacakçalışmaların planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, kontrol edilmesi ve değerlendirilmesi sürecidir. Bu süreç içersindeki en önemli unsur iletişimdir. İletişimin iki yönlü boyutu ise; bilgilenme, durum tespiti, planlama, uygulama ve değerleme çalışmalarının her aşamasında stratejik yönetimin başarısının en önemli öğesidir. Stratejik olarak yönetilen her işletmede fonksiyonel ve yönetsel sistemler stratejik kararlarla ilişkilidir. Diğer taraftan bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler yönetimi de iki yönlü bir iletişim süreci olarak stratejik yönetimi hem etkiler hem de ondan etkilenir. Çünkü halkla ilişkiler stratejisi, işletmeni stratejisinden bağımsız düşünülemez. Bu bağlamda işletmelerin stratejik yönetim ve planlama sürecinde halkla ilişkiler yönetiminin katkısı tartışmasız bir gerçektir. Halkla ilişkiler yönetiminin bu süreç içindeki en önemli rolü bir taraftan veri tabanı oluşturabilmek için bilgiye ulaşmada biçimsel veya biçimsel olmayan iletişim kanallarını oluşturarak sürekliliği sağlamak ve diğer taraftan bir ön uyarı sistemi olarak yönetimi aydınlatmak, sorunlara çözüm üretmek, faaliyet programlarını planlayıp uygulayarak işletmenin imajı doğrultusunda etkileşimi sağlamaktır.
dc.description.abstract209 İNGİLİZCE ABSTRACT (En fazla 250 sözcük): When the firms take then their decisions they take into consideration the variables during that working period like daily products, their prices, consumers, competitors, production capacity and technology, procedures and audits etc. All these variables are tne ones which are considerably known, definable, including true information. It is easy to correct the mistakes and it is considerably hard to make mistakes in daily in daily and short term decisions. The case is completerely different at the long term and over all activities. The facts that the future is filled with unknowns and the uncertainty of the future of today's variables leads firm to decisions based on analysis and estimations. The effective management and the probability of succes of the firm without thinking of the future is very low. In order to recover these uncertainties and difficulties and renew themselves for the changes, the fhe firms have to effort in long terms, in a planned and systematic manner. Hence the function of planning the future in long terms, is considered in the concept of strategic management as a whole in firms. Strategic management is a process which covers. the estimations and the solutions of the orgamization's environment and answers the questions about the future of the organization. Hence it is the planning, organizing, operating, controlling and evaluating of the activities which will direct and lead the organisation. The most importand element of this project is communication. The two ways manner of communication is the most210 important! element of the succes of the strategic management at every step of gathering information, situation analysis, planning, operating and eveluating efforts. At all firms managed by strategic management, functional and managerial systems are related with strategic decisions. On the other hand since public relations strategy cannot be thought of independent from the firm's strategy, as an administrave function, the puplic relations management, because of its two ways communication manner, affects and is affected by the strategic management. Therefore the role of public relations management in strategic management and planning process is undebatable. The most important role of public relations in this process is on one hand to build continuity by making formal/informal communication channels to reach information to build up a database, on the other hand to inter activate the firm and to build the build the image of it by lightening the management, finding solutions for the problems, planning and operating the activities as an estimation system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleStratejik planlamada ve stratejik planın geliştirilmesinde halkla ilişkilerin rolü
dc.title.alternativeThe Role of public relations in developing and promoting a stretegic plan
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid71689
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71689
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess