Yaygın din eğitimi kurumu olarak camilerin sosyo-kültürel hayata etkileri: Mardin örneği
dc.contributor.advisor | Okumuşlar, Muhiddin | |
dc.contributor.author | Palabiyik, Hasan Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:41:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:41:33Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347885 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Mardin?in sosyo-kültürel mirası ve bugünkü durumunu tasviri bir yaklaşımla sunmak; yaygın din eğitimi kurumu olarak camilerin sosyo-kültürel hayata etkilerini ana hatlarıyla ortaya koymak üzerine yapılmıştır. Çalışmada gözlem, görüşme ve doküman analizi teknikleri kullanılmıştır.Çalışma giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın metodolojik çerçevesine yer verilmiş, birinci bölümde Mardin hakkında genel bilgiler ve Mardin?de sosyo-kültürel hayat ele alınmıştır. İkinci bölümde ise görüşme ile ilgili genel bilgiler; Mardin?deki Cami kültürünün Müslüman topluluk ve sosyo-kültürel hayat üzerindeki şekillendirici etkisi ilgili bulgular bulunmaktadır. Çalışma, öneriler ve görüşme formundan oluşan ekler bölümü ile son bulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Din, Cami, Cemaat, Sosyo-Kültürel Hayat, Mardin | |
dc.description.abstract | This research has been done to present the cultural heritage and current picture of Mardin; and to stat the effects of mosgues, common religious education institution, to the socio-cultural life. In this study, observation, interview and document analysis technigues arc used.This study consists of on introduction, two main parts and conclusion. In the introduction section, we can see the method of the study. In first section, we can see general information about Mardin and in the second section we can see socio-cultural life in Mardin. In second section there are general informations about the interviews, and finds about the mosgue culture in Mardin on Müslim community and socio-cultural life. The study ends with suggestions and, additions consisting of interview forms.Key Words: Religion, Mosgue, Community, Socio-Cultural Life, Mardin | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaygın din eğitimi kurumu olarak camilerin sosyo-kültürel hayata etkileri: Mardin örneği | |
dc.title.alternative | Effects of mosgues common religious education institution to the socio-cultural life: Sample of Mardin | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 10004947 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350812 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |