Belçika katolik eğitim kurumlarında okulöncesi dönemde din eğitimi
dc.contributor.advisor | Tavukçuoğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | İnam, Abdulhalim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:41:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:41:31Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347879 | |
dc.description.abstract | Belçika Kuzey Avrupa topraklarında bulunan küçük bir ülkedir. Oynadığı siyasi ve ekonomik rol açısından Avrupa Birliği?nin başkentidir. Dini bakımdan toplumun büyük bir bölümünü Katolikler oluşturmaktadır. Ülkede Katolikler eğitim faaliyetlerinde çok etkindir. Okul öncesi, ilkokul, ortaöğretim ve Üniversite eğitimi alanlarında çalışmalarını yürütmektedirler. Halkın %50 oranında bu eğitim faaliyetlerine katıldığı görülmektedir. Katoliklerin en çok üzerinde durduğu ve kurumsal olarak okullaşmaya gittikleri kurumlardan biriside okul öncesi eğitim kurumlarıdır. 3-6 yaş arası çocukların ilkokula hazırlandığı bir kısım bedensel, zihinsel becerilerin kazandırıldığı bu okullarda özellikle çocukların dini gelişimlerini de sağlam bir şekilde geliştirebilmeleri için belli bir plan ve program dahilinde bu alanda yetişmiş öğretmenler eşliğinde okul öncesinde çocuklara dini eğitim verilmektedir. İşte biz bu çalışmamızda 3-6 yaş çocuklarının dini gelişim özelliklerini belirtikten sonra, çocuklara verilen dini eğitimin müfredat programını, bu çalışmalar yapılırken uygulanan metotları, okul öncesi kurumlarda görev alan öğretmenlerin yetiştirilme programlarını ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler ortaya koyulmuştur. Anahtar Kelimeler: Belçika, Katolik, Katolik Eğitim Kurumları, Okulöncesi Eğitim, Eğitim, Öğretmen, Program, Kuzey Avrupa, Din Eğitimi, Dini Gelişim | |
dc.description.abstract | Belgium is a small country located in the territory of Northern Europe. Its is the capital city of the European Union in terms of political and economic role it plays. From angle of religion, Catholics constitute a large part of the community. Catholics in the country are very active in training activities. They carry out their activities in the areas of pre-school, primary, secondary and university education and training. As it appears, a large proportion of the population has shown interest in these training activities, due to the quality of educational services.On institutional basis, pre-school education is also one of the vital institutions that most Catholics give most importance to and pursue schooling in. In these schools, that children aged 3-6 are prepared for primary schools, and some physical and mental skills are given, a religious education is taught to pre-school children in order to firmly develop especially their religious development, within certain plans and programs accompanied by the teachers trained in this areaHere after specifying the characteristics of 3-6 years old children's religious development in this study, there are set forth curriculum of religious education given to children, the methods applied during this work, training programs of teachers appointed in pre-school institutions and conducted interviews with the teachers mentioned.Key Words: Belgium, Catholics, Catholic Education Institutions, Pro-School, Education, Teacher, Programs, Northern Europe, Religious Education, Religious Development | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Belçika katolik eğitim kurumlarında okulöncesi dönemde din eğitimi | |
dc.title.alternative | Religious education in catholic education institütions in Belgium during the preschool period | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10013593 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350795 | |
dc.description.pages | 231 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |