Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Mustafa
dc.contributor.authorOrundaş, Ferah
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:24Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:24Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347836
dc.description.abstractABSTRAKT Sanatçıların, sanatçı topluluklarının ve sanat kurumlarının hedef gruplarıyla ve genel anlamda halkla olan iletişimini sağlayan halkla ilişkiler faaliyetlerine duydukları gereksinim gün geçtikçe artmaktadır. Sanat etkinliklerinin halkla ilişkiler mesleği açısından değerlendirilmesi konulu yüksek lisans tezinde, sergiler, konserler, gösteriler, festivaller gibi sanat etkinlikleri organizasyonlarındaki halkla ilişkiler uygulamaları incelenmekte ve sistematik bir şekilde sunulmaktadır. Tezde nitelikli sanat eserlerinin sunulduğu organizasyonlarda ve sanat etkinliklerini düzenleyen kurumlardaki halkla ilişkiler uygulamalarının etkinliğini ölçmek amacıyla düzenlenen 9. Uluslararası İzmir Film Festivali izleyici anketi sonuçları da bulunmaktadır. Tez çalışmasının birinci bölümünde halkla ilişkiler ve sanat kavramları ayrı ayrı açıklanmış; sanatın tanımları yapılmış, sanat dalları, sanatın işlevleri, sanatçının ve sanat eserinin toplumla olan iletişim süreci incelenmiştir. İkinci bölümde sanat etkinlikleri; görsel sanatlar, etkinliği sergiler, konserleri, müzik, gösteri sanatları etkinlikleri, büyük organizasyonlar, yarışmalar olarak sınıflandırılmış, bu etkinliklerin ortak özellikleri araştırılmıştır. Aynı bölümde sanat etkinlikleri düzenleyen kurumlara ve sanatçı topluluklarına da yer verilmiştir. Üçüncü bölümde sanat etkinliklerindeki halkla ilişkiler çalışmalarının özellikleri, halkla ilişkiler görevlileri, halkla ilişkiler biriminin görevleri değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde sanat etkinliklerini tanıtmak amacıyla kullanılan davetiye, afiş, broşür, kitap, katalog, ses ve görüntü bantları gibi tanıtım malzemeleri örneklerle sunulmuş; kitle iletişim araçlarıyla ilişkiler ayrıntılarıyla incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü ve son bölümünde 9. Uluslararası İzmir Film Festivali kapsamında düzenlenen anket çalışmasına ilişkin bilgilere yer verilmiş; araştırmada elde edilen sayısal veriler sunulmuştur. Anket sonuçları izleyici profili, izleyicilerin film festivaline olan ilgileri ve halkla ilişkiler çalışmalarının etkinliği başlıklarıyla yorumlanmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT All kinds of artists, -actors, musicians, singers, painters or artistic companies- feel need a lot of profession of public relations in order to communicate with their target groups and their public. In this study for postgraduate degree, which named `Evaluation of Fine Arts Activities from the Wiev of Public Relations Profession` contains the analyze of public relations practitions in the preparation of every kind of arts activities as -exhibitions, concerts, theater productions, opera and ballet performances and arts festivals. In this study also an audience survey which was made at 9th International İzmir Film Festival is taking place. The aim of this survey was to measure the impact of public relations operations in organization of artistic events. In the first chapter, public relations and fine arts concepts are explained separately. Different meanings of fine arts, types and functions of arts are given and the communication between public and artists, works of them, are analyzed briefly. In the second chapter fine arts activities are classified as arts exhibits, theater- opera-ballet performances, music concerts, festivals and competitions. Common features of these activities are also presented. In the same chapter, different establishments which were settled to organize arts events such as arts establishments, theater companies, symphony orchestras, artistic or cultural foundations, culture centers are sought to recognize. In the third chapter, the features of public relations operations in the arts activities, public relations practitioners, responsibilites of public relations departments are evaluated. Also, in the third chapter publicity materials like invitation cards, posters, brochures, fliers, leaflets, books, booklets, catalogues, audio and video tapes are presented with examples. How to settle media relations effectively is researched as well. In the fourth and the last chapter the results of the audience survey which was made in the 9th International İzmir Film Festival, between 25th of April and 2nd of May 1997, are shown in tables. The results of this survey are analyzed under three topics: audience profile, public interest to the festival or arts activities and impact of public relations operations on public interest.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSanat etkinliklerinin halkla ilişkiler mesleği açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of fine arts activities from the view of public relations profession
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmArt activities
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmOrganization
dc.identifier.yokid71750
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71750
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess