Show simple item record

dc.contributor.advisorGürüz, Emine Demet
dc.contributor.authorGürel, Ş. Emet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:20Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:20Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347819
dc.description.abstractÖZET Günümüzde, iletişim ve teknoloji alanlarında yaşanan gelişmeler toplumsal, sanatsal, kültürel, hukuksal ve yönetsel alanlarda da değişmelere yol açmakta ve yaşanan bu değişimlerin çoklu bileşkeler zinciri gibi eklemlenmesi örgütleri değişime zorlamaktadır. Planlı ya da plansız bir şekilde bir sistem, bir süreç ya da bir ortamın başlangıçtaki şeklinden farklı herhangi bir şekle geçmek üzere biçem değiştirmesi olarak tanımlanabilen değişim, örgütlerin geleneksel işletmeciliğin boyutlarını aşmalarını ve çağın gerektirdiği düzeye ulaşmalarını zorunlu kılmaktadır. Kaçınılamaz ve durdurulamaz nitelikte bir olgu olan değişimin örgütsel boyutu, örgütsel dinamik ve alt sistemlerde meydana gelebilecek her türlü değişim ve farklılaşmayı simgelemektedir. Değişimin yarattığı olanaklardan yararlanan ya da değişimi yaratan örgütlerin önemli bir rekabet üstünlüğü elde edecekleri savı kapsamında gelişen çağdaş yönetsel anlayışların tanımlayıcı paradigması, değişimin ivmeli etkisinin yönetilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Bu anlamıyla rekabet üstünlüğü yaratmaya yönelik bir platform olan değişim yönetimi; örgütsel değişimi gerçekleştirme amacıyla başta insanlar olmak üzere parasal kaynakları, donanımı, hammaddeyi, yardımcı malzemeleri, zamanı ve vizyonu birbiriyle uyumlu, verimli ve etken kullanmaya yönelik kararlar alma ve uygulatma süreçlerinin bileşenidir. Bir örgütün, ilişkide bulunduğu ya da bulunabileceği kamu gruplarının anlayış, sempati ve desteğini kazanma amacıyla gerçekleştirdiği sürekli ve düzenli bir yönetim görevi olarak tanımlanabilen halkla ilişkiler, sistem kuramı uyarınca uyumlaştırıcı alt sistem olarak değerlendirilebilmekte ve örgütün çevresel ve örgütsel değişkenlere koşut olarak uyumlaşmasında etken rol oynamaktadır. Bu anlamıyla, örgütün kendinde içkin dinamizm, bilgi, yaratıcılık ve iletişim yeteneğiyle kendi kendini uyumlaştırmasını, örgütlenmesini, sürekli olarak öğrenmesini ve evrinmesini sembolize eden ve tanımlanmış örgütsel amaç ve hedeflere ulaşmayı kolaylaştıran bir olgu olan halkla ilişkilerin yönetsel fonksiyonlar arasındaki göreli önemi artmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT Today, the changes seen in the fields of communication and technology lead to further changes in social, art, cultural, law and managerial fields and these changes, related to each other like chains, force the organizations to alter themselves. Change is described as changing form of a system, which is planned or not, a process, or a based condition into other form, which is different from the beginning. Therefore, change causes the organization to go beyond the traditional managerial concepts and reach the peak of century'. The level of organization and change is a concept, which can't be avoided and prevented and this symbolizes every kind of change and differentiation, which occur in the dynamics of organization and subsystems. The describtive paradigm of contemporary managerial concepts make use of opportunities created by change or seeking for the thesis that the organization change will get an important competitive superiority. This paradigm points out that it's necessary to manage increasing change effect. Hence, change management, which is a platform trying to create a competitive superiority, is an a adaptive, productive and effective unity of human beings, capital, equipment, raw materials, supplementary materials, time and vision within itself in order to make decision and application process possible. Public relations is a temporary and regulary management of an organization, which is or will be dealt with public groups to get their understanding, sympathy or support. As system approach public relations has been evaluated as adaptive subsystem and it has important role depending on the environmental and organizational variations of an organization. Consequently, the relative importance of public relations is increasing among the managerial functions. Because public relations is a concept, which symbolizes the dynamism of an organization within knowledge, creativity and adjustment with communicative ability and organizing itself with a temporary change.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHalkla ilişkiler faaliyetlerinin örgütsel değişim sürecine etkileri
dc.title.alternativeThe Effect of public relations on organizational change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChange management
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.identifier.yokid71698
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71698
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess