dc.contributor.advisor | Aydın, Cengiz | |
dc.contributor.author | Özdinçer, Ferruh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:41:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:41:03Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347727 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada, Türk halk oyunlarının öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi hedef alınmıştır. Genel olarak eğitim ve öğretim olguları açıklanmış, bu konudaki temel kavramlar belirtilmiştir. Eğitim-öğretimde, iletişim ve etkileşimin önemi belirtilerek, öğretme ve öğrenme yaklaşımları ile genel öğretim yöntemleri incelenmiştir. Eğitim ve öğretimde gelişimin önemi düşünülerek, yaş gruplarına göre fiziksel, zihinsel ve hareket gelişimleri incelenmiştir. Türk halk oyunlarının öğretiminde, genel anlamda üç yöntem kullanılmaktadır. Bunlar; Geleneksel Yöntem, Klasik Yöntem ve Bilimsel Yöntemdir. Bu yöntemlerin uygulanmasında kullanılan teknikler ve çalışmalar incelenerek değerlendirilmiştir. Ele aldığımız ve kullanılmasını önerdiğimiz yöntem, Bilimsel Yöntemdir. Bu yöntemde, çağdaş eğitim yaklaşımları ile dans biliminin bulgularından yararlanılarak, Dört Aşamalı Öğretim Süreci meydana getirilmiştir. Bunlar; Hazırlık Aşaması, Bilgilendirme Aşaması, Uygulama Aşaması, Dönüt ve Düzeltme Aşamalarıdır. Bu aşamaların başarıya ulaşması öğreticinin (öğretmen) bilgi, beceri, ve niteliklerine bağlı olduğundan, öğreticide olması gereken vasıflar yine bu bölümde sıralanmıştır. Uygulama aşamasında kullanılması gereken öğretim yöntemleri ile müzik, ritim kullanımı ve sayım tekniği belirtilmiştir. Bunların yanında oyun ve müzik analizlerinin yapılması gereği savunularak; oyunların kuruluşformlarının ve adım analizlerinin nasıl yapılacağı bu aşamada belirtilmiştir. Oyun kadar önemli olan oyun müziklerinin de genel ve özel saptamalar dahilinde analiz edilmesi açıklanmıştır. Türk halk oyunları öğretiminde çalışma ortamının önemi düşünülerek, ideal çalışma salonu özellikleri sıralanmıştır. Her çalışma ve uygulamada olduğu gibi, Türk halk oyunlarının öğretiminden önce de hazırlık yapmak gerekmektedir. Bu düşünceye dayanarak Türk halk oyunları öğreticisinin çalışma öncesi hazırlıkları açıklanmıştır. Çalışmamızın sonunda ise, Edirne İli halk oyunlarından dört değişik yapıda olanı ele alınmıştır. Dört oyunun tarihsel ve kültürel gelişimleri, adım ve müzik analizleri, ritim yapılan ve notasyon yazımları yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The aim of this study is to determine the methods and techniques used in teaching Turkish Folk Dances. Generally, the concepts of teaching and educating have been accounted for and relating basic principles have been searched. Considering the importance of grovvth in education, according to different age groups, physical and mental growths have also been exanıined. in teachiııg Turkish Folk Dances, rnainly three methods are used which are traditional, classic and scientitlc methods. The techniques and studies vvhich are used in the application of these methods have been evaluated through investigations. Suggested and examined method is the scientific öne in vvhich four-stage teaching process has been formed by benefiting from both contemporary approaches to education and the fındings of folk dance researches. These stages are preparation stage, informative stage, application stage, retreat and correction stage. The qualifications of the teacher has also been Hsted, since accomplishing tehese stages depends on the skills, knowledge and the qualiiîcations of the teacher. During application stage, together vvith the teaching methods, music, how to use rhythm and counting techniques have been explained. Furthermore, the idea of the necessity of analyzing dances and music has been defended and by means of this, hovv to do the establishment of the forms and the analysis of steps of these dances have been determined in this application stage.Music, which is as important as dances, has been discussed in both general and personal views. Since the importance of location in these dances carries a great role, the features of an ideal practice/location have been listed. Similar to all other studies, prior to the teaching process, some preparations should be done in the teaching of Turkish Folk Dances. In accordance with this idea, the preparations a teacher should make have been listed. Eventually, four different types of dances from Edirne region have been examined. Their historical and cultural growth, step and music analysis, rhythm and their musical noting have been prepared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.title | Türk halk oyunlarının öğretiminde kullanılacak yöntem ve teknikler (Edirne ili halk oyunları üzerine bir deneme) | |
dc.title.alternative | The methods and techniques used in teaching Turkish folk dances (The folk dances of Edirne examined) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Edirne | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Folk dances | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Turkish folk dances | |
dc.identifier.yokid | 71761 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 71761 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |