Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Cengiz
dc.contributor.authorÜnlü, Barbaros
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:53Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347676
dc.description.abstractÖZET Ülkemizde halk oyunları çalışmaları dünyadaki diğer ülkeler gibi uluslaşma hareketleriyle birlikte başlamıştır. 1950 'den sonra örgütlenmesi gelişmiş, bu alanda faaliyet gösteren dernek ve kurumların sayısı artmış, örgün öğrenimdeki yerini almıştır. Ülkemizin 1950'den bu yana geçirmiş olduğu toplumsal çalkantılar ve halk oyunları çalışmalarının bu olaylardan soyutlanamayışı, örgütlenmenin git gide dağınık ellerden yürütülmesi ve son olarak yarışmalar halk oyunları çalışmalarım kontrolsüz ve istenmeyen hale getirmiştir. Danslar mekanikleşmiş, etnik ve bölgesel karakter özelliklerim yitirmeye başlamıştır. Son onbeş-yirmi yılda iyice kötüleşen bu durum tez çalışmamız sırasında `kriz` olarak tanımlanmıştır. Böyle bir kriz sürecinde yapılacak olan halk oyunları ile ilgili sanatsal çalışmalar için 20. yüzyılın ünlü sahne - tiyatro kuramcısı Konstantin Stanislavsky'nin oyunculuk metodu ve karakter yaratma teknikleri tarafımızdan önerilmiştir. Halk oyunlarında yitirilen etnik ve bölgesel özelliklerin bu yolla yeniden kazanılabileceği düşünülmüştür. Bu tez Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalma yüksek lisans tezi olarak verilmiştir. Tezin başlığı Stanislavsky'nin Oyunculuk Sisteminin-Karakter Yaratma Tekniklerinin Türk Halk Oyunlarında Kullanımıdır. Çalışma iki bölümden oluşmuş tarihsel ve karşılaştırmalı yöntem kullanılarak yürütülmüştür.
dc.description.abstractSUMMARY Folk dance training has been started by nationalist movements together which was over around the world countries. After 1990 years, folk dance foundations and secieties has been increased. The trainings has been taken place on official educations system. At our country has been put out this folk dance movements because of social waves, different administration finally competitions. Folk dance has been mechanically, ethnic and ragional charecteristics has been started lost. Last fifteen - twenty years this stuation was get worst and over this thesis works going on `crisis`. In this crisis period, we has been offered acting methods and thecnics of to form character of Constantin Stanislavsky who was the famous stage - theatre creator and regisor. We recommended by this way recycling lost ethnic and regional specialities of folk dances. This thesis has given as post graduate thesis to Social Sciances Institute Under Ege University. Title of thesis is using of Stanislavsky's method and technics of to form a character on Turkish Folk Dances. This thesis has been devided to parts. We used historical and compared methods. /.C «<*#$!&*en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleStanislavsky`nin oyunculuk sisteminin -karakter yaratma tekniklerinin- Türk halk oyunlarında kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmActing
dc.subject.ytmStanislavskiy, Konstantin
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmTurkish folk dances
dc.subject.ytmFolk dances
dc.identifier.yokid71712
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71712
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess