dc.contributor.advisor | Baybal, Mustafa Sami | |
dc.contributor.author | Yetkin, Huriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:40:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:40:49Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347656 | |
dc.description.abstract | Toplumlar dünya üzerinde var olabilmek ve bu varlığını devam ettirebilmek için çeşitli kurallar koymak ve bu kuralları uygulamak zorundadır. Toplumların suç olarak gördüğü ve bu suçlara karşılık olarak verdiği cezalar mevcuttur. Toplumların suçlara karşılık verdiği cezalar bazı hallerde ölümle sonuçlanabilmiştir. Öldürme cezaları tarih boyunca, uygulanan bir müeyyide olarak karşımıza çıkmıştır. Hz. Adem'den (a.s.) itibaren pek çok toplumda ölüm cezası, uygulanmıştır. Vahye dayalı bir din olan Yahudilikte de, ölüm cezaları bizzat Yahudi peygamberleri, Yahudi toplumunun ileri gelen liderleri ve Yahudi kralları tarafından Tanrı'nın emriyle uygulanmıştır. Yahudi dininde Tanrı Yehova'nın emri ile uygulanılması istenilen ölüm cezaları kaynağını Yahudilerce kutsal kabul edilen Tevrat ve Talmud'dan almaktadır. Yahudi hukukunda, dört değişik şekilde öldürme cezası ile karşılaşmaktayız. Taşlama, yakma, boyun vurma ve boğma yöntemleri ile gerçekleştirilmesi emredilen idamın amacı suçluyu günahlarından arındırmaktır. Dört değişik tarzda infaz edilmesi istenen ölüm cezalarının hangi günahlara karşılık nasıl, nerede ve ne şartlarda uygulandıkları ile ilgili hususlar Tevrat'ta Tanrı tarafından bildirilmekle beraber, net olmayan hususlar Yahudi bilginlerince ayrıntılı olarak tesbit edilmiştir. İdam cezaları davası Sanhedrin adı verilen Yahudi Mahkemesinde görülürdü. Ölüm cezalarının Sanhedrinin emri ile verilmesi zorunludur. Yahudilerin bazı dinî görevleri yerine getirebilmeleri için belirli mekânların olması şarttır. Bu önemli mekân ise Kudüs'teki Kutsal Mabed'dir. M.S. 70'li yıllarda, Kudüs Mabedi, Romalılar tarafından yıkıldıktan sonra, diğer bazı emir ve kurallar gibi ölüm cezaları da uygulanamaz olmuştur. İdam konulu davalara bakılamasa da idam gerektiren günahın ağırlığı değişmemiştir. Günahkârın cezası Tanrı tarafından bu dünyada veya ahirette verilecektir.Anahtar Kelimeler: Boğma, Boyun vurma, Günah, İdam, Kudüs, Ölüm cezaları, Sanhedrin, Suç, Talmud, Taşlama, Yahudi, Yakma. | |
dc.description.abstract | Communities has to put several rules and to apply these rules in order to live and continue their existence all over the world. Communities deem some actions as crime and they have some punishments against these actions.Communities punishments against crimes may be resulted as death in some cases. Throughout in history, we faced death penalties as an applied sanction.From Prophet Adem death penalty is applied in many societies. In jewish religion which is based on revelation death penalties are applied by prophets, leaders of jewish community and Jewish kings with orders of God.In Jewish religion, death penalties which are applied with God Jehovah's order depends on holy Torah and Talmud. In Jewish law we are faced in four different types of death penalty.The purpose of the death penalties which are carried out by stoning, burning, slaying and strangulation is to purify the guilty from his or her sins. The conditions of the death penalties in which situation which type will be applied are determined in Torah by God and some situations which are not clear are determined by Jewish scholars in details. Death penalty cases are made in Jewish court named as Sanhedrin. It is necessary to give the death penalty by order of the Sanhedrin. Jews are required specific locations to fulfill some religious duties.This important place is the Holy Shrine in Jerusalem. In 70's A.D., after he temple of Jerusalem destroyed by the Romans, death penalties can not be applied as some other rules and instructions. Even though death penalty cases are not performed the weight of the sin which requires death penalty is not changed. Sinner's punishment will be given by God in this life and afterlife.Key words: Strangulation, Slaying, Sin, Execution, Jerusalem, Death Penalties, Sanhedrin, Crime, Talmud, Stoning, Jew, Burning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Yahudi geleneğine göre ölüm cezasını gerektiren eylemler | |
dc.title.alternative | Actions which are required death penalty according to Jewish traditions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.subject.ytm | Understanding of religion | |
dc.subject.ytm | Criminal penalty | |
dc.subject.ytm | Death | |
dc.subject.ytm | Death penalty | |
dc.subject.ytm | Traditions | |
dc.subject.ytm | Law | |
dc.subject.ytm | Legal savings | |
dc.subject.ytm | Jews | |
dc.subject.ytm | Punishment | |
dc.identifier.yokid | 10073966 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407232 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Dinler Tarihi Bilim Dalı | |