WPPSI-R zeka testi ön uyarlama çalışması
dc.contributor.advisor | Somer, Oya | |
dc.contributor.author | Çelik, Züleyha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:40:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:40:48Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347652 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırmamız 3 ile 7 yaş arasındaki okul öncesi Türk çocukları için WPPSI-R Zeka Testinin bir ön uyarlama çalışmasıdır. WPPSI-R, zekanın farklı yönlerini yansıtan çeşitli yeteneklerin standart ölçümlerini sağlayan bir testtir. Testte; çeşitli ödevler üzerinde çocuğun göstermiş olduğu performans, çocuğun çevrelendiği dünyayı anlama ve üstesinden gelme kapasitesi hak kında bir fikir veren karma puanlarla özetlenmektedir. Wechsler (1989) tararından geliştirilen WPPSI-R Wechsler Okul Öncesi Çocuklar İçin Zeka Testinin 6 Vz ve 6 % yaşlarındaki çocuklardan oluşan bir örneklem üze rinde geçerlik araştırması yapılmıştır. Ayrıca, zeka testi ile ilgili olabileceği düşünülen sosyo-demografik değişkenler de araştırılmıştır. Söz konusu araştırma örneklemi ilkokulun 1. sınıfına devam etmekte olan 54 erkek ve 54 kız denekten oluşmuştur. Araştırma verileri Bireysel Bilgi Formu ve WPPSI-R Zeka Testi uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgular, WPPSI-R'm küçük çocukların entelektüel işlevlerini değerlendirmede geçerli bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Diğer ölçme araçları ile olan yüksek korelasyonları da WPPSI-R'ın yapı geçerliğini desteklemektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research is a pre-adaption work about WPPSI-R for Turkish preschool and primary children aged 3 years through 7 years. The WPPSI-R provides standardized measures of variety of abilities thought to reflect different aspects of intelligence. A child's performance on various tasks is summarized by a composite score, which serves as an estimate of the ^individuals capacity to understand and cope with the surrounding world. In this research, validity and item analysis are studied on children aged 6 V% and 6 3A sample by using WPPSI-R Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligdrice- Revised that is developed by Wechsler (1989). In addition, socio-demographic variables that are related to Intelligence Scale were examined. The research sample was studied on first class students who were 54 female and 54 male. `' '`` Data were obtained by using Individual Information Form and Wİ*PSI-R from in the research. The validity evidence suggest that the WPPSI-R is a valid instrument for assessing the intellectual functioning of young children. The high correlations of the WPPSI-R with the other scales provide support for the construct validity of the WPPSI-R. T.C.YÖKSEK £28»* ***** | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | WPPSI-R zeka testi ön uyarlama çalışması | |
dc.title.alternative | Adaptation for WPPSI-R | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.subject.ytm | WPPSI-R Intelligence Test | |
dc.subject.ytm | Intelligence tests | |
dc.identifier.yokid | 71738 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 71738 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |