dc.contributor.advisor | Özden, Zafer | |
dc.contributor.author | Kilinçarslan, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:40:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:40:45Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347635 | |
dc.description.abstract | TEZ OZETI Alman sinemasında Dışavurumculuk konusunu inceleyen çalışmada, Dışavurumcu akım ile Simgeci akım arasında ilişki kurulmaktadır. Günümüzde filmler toplumsal ve kültürel değerleri, ideolojik ve psikolojik inanışları yansıtan birer simge sistemi olarak görülmektedirler. Bu nedenle Alman sinemasındaki Dışavurumcu akım yüzyıl başındaki Avrupa' daki toplumsal, felsefi, ideolojik ve estetik güçler koşullarında incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde Almanya'da Dışavurumculuğu ortaya çıkaran toplumsal ve sanatsal koşullar tanıtılmaktadır. Ayrıca akımın resim, mimari, edebiyat, müzik, mimari, heykel sanatları üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Tezin ikinci bölümünde, sinemada Dışavurumculuk akımının ortaya çıkışı, dönem içinde Alman perdelerini kaplayan iki film türü bağlamında ele alınmaktadır. Bölüm içinde ayrıca Dışavurumcu filmleri başlangıcından bitişine kadar veren bir kronolojik liste bulunmaktadır. Tezin üçüncü bölümü akımın en ünlü ve etkili üç filmi olan Dr. Caligari'nin Muayenehanesi, Faust ve Metropolis filmlerinin incelenmesi üzerine yoğunlaşmaktadır. Filmlerin incelenmesi sırasında, Dışavurumcu Simgecilik dönem içinde Almanya'daki toplumu ve bireyi yansıtan bir öykü anlatım biçimi olarak görülmüştür. Bölümün son kısmında ise yukarıda adı geçen filmlerdeki Dışavurumcu ve simgesel değerleri bulmak üzere mekanlann, dekorların, aksesuarların, anlatı yapısının, aydınlatmanın, kostümlerin,makyajm ve karakterlerin incelenmesi gerçekleştirilmektedir. Ayrıca filmlerin jenerikleri, oyuncuları ve canlandırdıkları karakterler ile filmin kısa bir özeti bölüm içinde yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study examines the Expressionism in the German cinema with regard to its relationship between Symbolism and Expressionism. Film is more widely seen now as a symbol system which reflects the social and culturel values, and ideological and psychological beliefs of the society. Bearing in this mind, the Expressionistic movement in the German cinema is examined in terms of the social, philosophical, ideological and aesthetical forces at the beginning of the century in Europe. The study is diveded into three parts. The first past of the study begins with the social and artistic conditions that gave rise to the Expressionism in Germany. İt also explores the influence of the movement on the other arts, including painting, literature, sculpture, music, architecture and theatre. The second part deals with the emergence of the Expressionism in cinema, considering the two kinds of dramas, Kammerspielefilm and Caligarism, in German screens. The part includes also a chronology of Expressionistic films from its beginning to its end. Part three focuses on three famous and influential films of the movement; Dr. Caligari's Cabinet, Faust and Metropolis by considering the Expressionistic Symbolism as a way of storytelling which reflects both the society and the individual at the time in Germany. The last chapter examines the locations, decors and props, narrative, characters, make-up, lighting,costumes, to find out the Expressionistic and symbolic values embedded in the films discussed above, and includes the screen credits, cast listings and a brief summary of films. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Dışavurumcu Alman sinemasında simgecilik | |
dc.title.alternative | Symbolism in expressionist German cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | German cinema | |
dc.subject.ytm | Symbolism | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Expressionism | |
dc.identifier.yokid | 81441 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 81441 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |