Show simple item record

dc.contributor.advisorBilim, Yasin
dc.contributor.authorAdabali, Mesut Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:43Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347629
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle birlikte hemen her alanda bir değişim söz konusudur. Bu değişimler, insanların günlük hayatlarını oldukça etkilemekte, eski alışkanlıklarının yerine yenisini yerleştirmektedir. Üretim kapasitesi ve çeşitlendirme imkânlarının artması sonucunda insanlar kullandıkları ürünler ve aldıkları hizmetler ile ilgili birbirinden farklı talepleri üreticilere sunmaktadırlar. Kuşkusuz, bu değişim fırtınası turizm sektörünü de yakından etkilemiştir. Klasik turistik hizmetler artık `yeni nesil tüketicileri` tatmin etmemektedir. İşletmeler artık sadece fiyat alanında değil, ürün ve ürün çeşitliliği alanında da sıkı bir rekabet içine girmişlerdir. Bu rekabetten zarar görmek istemeyen ve avantaj sağlamaya çalışan işletmelerin ihtiyacı olan en önemli unsur inovasyondur. Bu yüzden, ülkeler ve işletmeler değişen talebi karşılamak için mevcut kaynaklarını ve dış kaynakları etkin bir biçimde kullanarak çeşitli yenilikçi (inovativ) projeler geliştirmişlerdir. Bu projelerin birçoğunda amaç; pazarlama alanında farkındalık yaratma, merak uyandırma ve `yeni` kavramının vurgulanmasıdır. Çeşitli kaynaklarda birbirlerine benzer ürün ve hizmetlerden sıkılan tüketicilerin yenilik ihtiyacı hissettiği söylenmektedir ve tüketiciler bu değişimi gerçekleştirmek için pek çok araştırma yapmaktadır. Dolayısıyla, turistik ürünle ilgili yenilikçi bu değişim, işletmelerin her alanında kendini göstermektedir. Otel işletmeleri de turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletme olarak, tüketicileri etkilemek ve çeşitli faydalar sağlamak için yenilikçi çalışmalara ağırlık vermektedirler.Bu bağlamda çalışma, turizm işletmelerinde inovasyon çalışmaları hakkında bilgi vererek, yenilikçi otel odası örneği üzerinden tüketicilerin yenilikçi ürünler hakkındaki algılarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada anket yöntemi ile toplanan veriler analiz edilmiş ve tüketicilerin yenilikle ilgili ilgilenim, ürünleri kavrama ihtiyacı, fayda, haz, maliyet, bağımsız karar verme, yenilik arayışı gibi algıları değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Turizm, Otel İşletmeleri
dc.description.abstractAlmost every economic sectors are facing the changes with the effects of improving technology. While these changes effect people's daily life, also they put the new habits instead of the old. Because of the growing production capacity and product differantiation possibilities, consumers offer their different demands to manufacturer bases on having services. Definitely these changes have an impact on Tourism industry as well. Classic services products are not satisfying `new generation consumers`. Entreprises are in a competitive battle about not only bases on prices but also related to product and product types. The most important factor for this competition is `innovation` that is needed by tourism enterprises. Therefore goverments and enterprises are trying to develop innovative projects by using their and out-sources in order to satisfy changing demands. Most of these prtojects aim to raise awareness on Tourism marketing, arouse considerable interests, and emphasize on concept of `new`. Some sources of the literature imply that consumers who are bored from the classic and smilar products, need to see new and innovative products and they try to search for experiencing the innovations. So these changes, about new and innovative products, are appeared. Hotels as a kind of Tourism enterprises also concentrate on innovative developments for affecting the consumer and providing benefits from the innovation. In this term, giving informations about innovative developments in Tourism industry, the study aims to measure consumers' perceptions about innovative products by illustrating an innovative hotel room. In the study process, collected data were analyzed and perceptional variables as involvement, need for product cognition, utilarian, hedonic and cost perception, independent judgement, novelty seeking were evaluated based on the innovative products. Key Words: Innovation, Tourism, Hotel Enterpriesesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde yenilikçi (inovativ) oda ürünlerine ilişkin tüketici algıları: Yenilik ihtiyacı ve yenilik algısı değerlendirmesi
dc.title.alternativeConsumer perception in innovative hotel room products: Need for innovation and evaluation of innovation perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmTurkish tourism
dc.subject.ytmGreen tourism
dc.subject.ytmBusiness tourism
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmRooms
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.identifier.yokid10080381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407214
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess