Avrasya Askeri Statülü Kolluk Kuvvetleri Teşkilâtı (TAKM)
dc.contributor.advisor | Özcan, Kemal | |
dc.contributor.author | Özalp, Görkem Ozan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:40:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:40:41Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347617 | |
dc.description.abstract | Sovyetler Birliği'nin geniş bir coğrafyada yaklaşık 75 yıl sürmüş olan hâkimiyeti sonrasında 1991 yılında Sovyetler Birliği'nin dağılmasıyla Orta Asya Cumhuriyetleri bağımsızlıklarını kazanmışlardır. Türkiye, Orta Asya Türk Cumhuriyetlerini tanıyan ve söz konusu ülkelerde büyükelçilik açan ilk ülkedir. 1992 yılından bu yana gerçekleşmiş olan üst düzey ziyaretler ve karşılıklı imzalanan 500 civarında ikili ve çok taraflı anlaşmalar bu ilişkilerin sadece kültürel ve tarihsel alanlarda değil aynı zamanda ekonomik, sosyal ve askeri alanda güçlenmesinde önemli rol oynamıştır. Ancak tarihi ve kültürel bağlarla birbirlerine bağlı olan ve ortak birçok özelliklere sahip olan ülkeler için bu yeterli gelmemektedir.Bundan dolayı Türkiye öncülüğünde askeri bir işbirliğine gidilmesi yönünde niyetler ortaya çıkmıştır. Kurulacak askeri bir yapının uluslararası alanda kurulmuş olan ve Türkiye'nin de üye olduğu FIEP'in örnek alınması düşünülmüş, böylece kurulacak bu yapı Türkiye'nin bölgedeki etkinliğinin artırılmasını, Türkiye ile bahse konu ülkeler arasında mevcut askerî iş birliğinin geliştirilmesini ve kurumsal bir yapıya kavuşmasını sağlayacaktır.Türkiye 25 Ocak 2013'te Azerbaycan, Kırgızistan ve Moğolistan'la birlikte Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de TAKM'ın temellerini atmıştır. Sembolünde bir at ve beraberinde dört yıldız bulunan ve kısa adını kurucu üye ülkelerin baş harflerinden alan TAKM, Mart 2014'de Moğolistan'ın askerî statülerini kaybetmelerini gerekçe göstererek Mutabakat Muhtırasını imzalamaması nedeniyle imzalanan anlaşma geçersiz olmuş, kuruluş süreci yeniden başlatılmıştır. Daha önceki çalışmaların tamamında yer alan ancak teşkilatındaki yapısal değişiklik ve iç prosedürlerini yetiştiremedikleri için Mutabakat Muhtırasını imzalayamayan Kazakistan'ın yeniden müracaatı sonucu, TAKM teşkilatının Türkiye, Azerbaycan, Kırgızistan ve Kazakistan arasında yeniden oluşturulması planlanmıştır. | |
dc.description.abstract | After Soviet Union's domination which lasted nearly a century in the region,Central Asian Republics have gained their independence in the 1991 with the disintegration of the Soviet Union. Turkey is the first country to recognize the Central Asian Republics and open embassies in the countries concerned. Top-level visits that took place Since 1992 and approximately 500 bilateral and multilateral agreements that mutually signed have played an important role not only in the cultural and historical areas but also in strengthening the economic, social and military fields. However, that is not sufficient to these states that connected with history and cultural ties and having common side.Due to region has versatile balances make it to be established necessary to multilateral relations. Therefore, under leadership of Turkey has emerged intentions to go towards military cooperation it has been considered a military structure that like FIEP example to be established in the international and is member of Turkey, so this structure that will be established to increase the effectiveness in the region of Turkey, the development of the existing military cooperation between the said countries and Turkey and will allow the achievement of a corporate structure. Turkey Azerbaijan, Kyrgyzstan and Mongolia together have laid the foundations of TAKM in Baku the capital of Azerbaijan on 25 January 2013. There are a horse and along with four stars on the symbol and `TAKM` the short name takes from the initials of the founder countries has restarted the process of establishment the agreement was signed invalid in March 2014 due to the lack Memorandum of Understanding signed citing the loss of Mongolia's military status. Again as a result of the re application of Kazakhstan which Located in all previous studies but cannot sign the Memorandum of Understanding for failing to prepare the structural changes in the organization and internal procedures is planned to be rebuilt TAKM Organization among Turkey, Azerbaijan, Kyrgyzstan and Kazakhstan. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Avrasya Askeri Statülü Kolluk Kuvvetleri Teşkilâtı (TAKM) | |
dc.title.alternative | The Association of the Eurasian Law Enforcement Forces with Military Status (TAKM) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kyrgyzstan | |
dc.subject.ytm | Collective defense | |
dc.subject.ytm | International security | |
dc.subject.ytm | The Association of the Eurasian Law Enforcement Forces with Military Status | |
dc.subject.ytm | National security policy | |
dc.subject.ytm | Azerbaijan | |
dc.subject.ytm | Eurasia | |
dc.subject.ytm | Turkish defense industry | |
dc.subject.ytm | Military deference collaboration | |
dc.subject.ytm | Military defense | |
dc.identifier.yokid | 10073045 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407208 | |
dc.description.pages | 242 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Bilim Dalı |