Show simple item record

dc.contributor.advisorYumlu, Konca
dc.contributor.authorBozdoğan, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:40Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347613
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Görsel ve işitsel bir kitle iletişim aracı olan televizyonun bünyesinde göz ile kulak arasında yaşanan duyumsal rekabet görsel öğelerin ağırlık kazanması ile sonuçlanmıştır. Çünkü, iyi bir görüntü duyguları harekete geçirmede en etkili yollardan biridir. Bu bağlamda, büyük bir güç kaynağı olan televizyon haberciliği de, geçirdiği evrim sonucunda enformasyon ağırlıklı bir kamu hizmeti olmaktan çıkarak, bir eğlence, bir görsel şov niteliği kazanmıştır. Teknolojinin bu kadar ilerlediği çağımızda insanlar adeta enformasyon bombardımanı altındadır. Merak duygusunun giderilmesi, bilgi edinme isteği haberi yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline getirmiştir. Haber, var olan gerçekliğin yeniden üretilmesi sürecidir. Ülkemizde ve dünyanın her yerinde halkın büyük çoğunluğunun seçtiği haber türü elektronik haber, seçtiği haber kaynağı ise televizyondur. Çünkü televizyon haberleri, kitleleri günlük olaylara ve olayların nedenlerine, daha önce hiç bir kitle iletişim aracının yapamadığı biçimde yaklaştırmış. Konuşma biçiminde haber ileterek, izleyici ve sunucu arasında duygusal bir bağ oluşturmuştur. Uydu teknolojisinin yardımıyla gerçekleşen canlı yayın haberciliği ana haber bültenlerinin en güçlü alanıdır. Çünkü, haber zamanında verilirse haber niteliği taşır. Bir haber hazırlanırken ve yayınlanırken ne kadar gecikirse, haber değerinden o kadar çok şey yitirmiş demektir. Bunun yanında canlı yayın izleyiciyi tarihe görgü tanığı yapmakta ve canlı yayında haberlerin sansür edilemeyeceği gerçeği izleyicilerin canlı yayın haberciliğine büyük ilgi göstermesine neden olmaktadır. Bu tez çalışmasının birinci bölümünde, canlı yayın; ikinci bölümünde, haber ve canlı yaym habercüiği; üçüncü bölümde ise canlı yayın haberciliğinin dünyada ve Türkiye'deki durumunu ortaya koyabilmek amacıyla Amerika'da haber yayıncılığı yapan CNN üe Türkiye'de haber yayıncılığı yapan NTVnin ana haber bültenlerine bir hafta içerik analizi uygulanmış ve içerik analizi hakkında bilgi verilmiştir.
dc.description.abstractENGLISH ABSTRACT The sensory competition within the television, which is an audio- visual mass medium, has resulted in the dominance of visual elements. Then, a good vision is one of the most effective means of moving senses. In this context, television news, which is a big source of power, has lost its aspect of being an information- oriented public service and acquired an entertaining nature, evolving into a visual show. In this era of high-technology, it can be said that people are bombarded with all sorts of information. The need to satisfy curiosity and the desire to learn has made news an indispensable part of our lives. News is a process of re producing the existing reality. The majority of people both in our country and in the world prefer electronic news and television as a source of news. Because, television has made masses familiar with daily events and the causes of facts, in a way which could never be made by any other mass medium and formed a sentimental relation between its wievers and the newsspeaker through announcing news in a commuicative manner. Live reporting made via satellites is the strongest aspect of prime-time news bulletins. Then, news is news only when it is given in time. The more news is delayed during the process of preparing and announcing, the more it loses of its value. Besides, live form makes wievers eye- witnesses of the history and the fact that news cannot be censored during live form induces people to show a great interest in live reporting. The first part of this thesis gives information about live form; the second part about news and live news reporting and the third part is devoted to the content analysis of news covered in the prime-time news bulletins of CNN and NTV for a week, with a view to representing the present situation of live reporting in Turkey and in the world.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleCanlı yayın haberciliğinin ana haber bültenlerindeki yeri ve önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmLive broadcast
dc.subject.ytmTelevision news
dc.identifier.yokid81420
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid81420
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess