Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Hüsamettin
dc.contributor.authorKahveci, Küçük Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:38Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347605
dc.description.abstractAhlak meselesi, hem dinin hem de felsefenin teorik ve pratik konuları içinde yer alır. Bu iki sahanın çok önemli sorunu olmakla birlikte bunlardan özellikle pratik ahlak, insan hayatında gün geçtikçe önemini daha da hissettirmektedir. Zira küreselleşme ile birlikte içinde yaşadığımız modern dönemde, hızla değişen düşüncelerin ve inançların sorgulanması sonucu meydana gelen değişim ve başkalaşımdan en büyük payı ahlakın aldığı da bir gerçektir.İçinde yaşadığımız dönem, bu çağla beraber gelen maddi ve manevi birçok problemin odağındadır. Fıtratı gereği iyi, güzel ve doğruyu arayan insanoğlu, aklını ve ruhunu da tatmin etmenin peşindedir. Ancak yaşanan zihin parçalanmışlığı sonucu meydan gelen düşünsel krizlerle beraber, ahlakî ve manevî hayatı parçalanmış ciddi savrulmalar yaşayan insanın, 'doğru eylem'i gerçekleştirebilmesi ve bu noktada sağlıklı bir sonuca ulaşması zorlaşmıştır. İnsan düşünen bir varlık olduğu kadar, aynı zamanda eyleyen bir varlıktır. Ahlak, sadece ferdî değil, aynı zamanda ailevi, toplumsal ve siyasal bir değerdir. Ahlakı içselleştirmiş bir ferd, bu haliyle başta ailesi olmak üzere tüm çevresini etkileyebilir. Çağımızın insanı, gündelik hayatının son derece hızlı akışından dolayı devamlı bir zihinsel kirlilik ve parçalanmışlık içinde gerilimler, kırılmalar ve dağılmalar yaşamaktadır. Bu gerilime bir çözüm üretmek, dağılmış zihinleri yeniden kendi asli, varoluşsal anlam bütünlüğüyle buluşturmak için Said Nursi'nin bu konudaki görüş ve düşüncelerini, eserlerinden hareketle gözden geçirmeyi düşündük. Bu parçalanmışlığa ve insan zihninin sorunlarına nasıl bir ahlâk anlayışı çözüm olabilir ve neden özellikle pratik ahlâk söz konusu olmalıdır? Çünkü pratik ahlâk bilindiği gibi nazarî ahlâk içinde yer alan ahlâk kurallarının, hayata aktarılarak uygulanmasıdır. Said Nursi'nin ahlak anlayışı, en temelde dini bir yapıya dayanmaktadır. Ahlaka dair birçok meseleyi Nursi, Kur'an ve onun pratikteki yansıması olan sünneti esas alarak anlamlandırmayı denemiş ve gerçek anlamda uygulanabilir olmanın yanı sıra sürdürülebilir bir ahlâk anlayışını ortaya koymaya çalışmıştır.
dc.description.abstractTheoretical and practical concepts both in religion and philosophy include ethical problems. Together with the key important questions coming from these fields, it is practical ethics in particular which is gaining more influence over peoples' lives as time goes on. Because of the experience of globalization in the modern period, the understanding of ethics has experienced great variation and metamorphosis due to the rapidly changing and variable thoughts and beliefs of those involved. The age in which we live has become the foci for many issues pertaining to material and spiritual problems.Man who looks for good, beauty and truth (in accordance with his nature) - aims to satisfy both his mind and heart. But it is difficult for a person whose ethical and moral life has been damaged amidst an intellectual and spiritual crisis to recover and work towards true action and to arrive at a reliable result. As much as man is a thinking being, he is also one of action. His moral character is not just for himself but also implores him to act ethically and contribute valuably in the name of his family, society and political context. A person who acts ethically from within affects his family firstly and all surroundings. Today's man faces continuous emotional stress, a weak morale and psychological problems due to the rapid pace and demands of his daily life. To try to solve these issues, we will evaluate Said Nursi's thoughts pertaining to this subject by taking into account his works which shed light on those with such wounded intellects and spirits. How does the approach of ethics solve such problems pertaining to the weakened state of modern man? And why should practical ethics in particular be taken into account?Said Nursi's ethical approach is fundamentally based on the structure and foundation of religion. Nursi tries to tackle many issues concerning ethics based on the Quran and Sunna as well as representing its practical applications. And he has provided a sustainable ethical approach which can be implemented and manifested in its truest meaningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titlePracti̇cal ethi̇c i̇ssue i̇n Sai̇d Nursi̇
dc.title.alternativeSaid Nursi'de amelî ahlak meselesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPractice
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral philosophy
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmSaid Nursi
dc.subject.ytmIslam
dc.identifier.yokid10090842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407199
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDin Felsefesi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess