Show simple item record

dc.contributor.advisorYumlu, Konca
dc.contributor.authorKayli, Alev Fatoş
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:23Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:23Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347524
dc.description.abstract172 ÖZET Televizyon haberciliğinin en çok izleyici çeken ve prime-time denilen birinci kuşak saat diliminde yayınlanan programlarından biri televizyon haber magazin programlarıdır. Anlatı formu içinde iletilen bu programların söze dayalı haber söylemleri kadar görüntüye dayalı görsel iletişimleri de özenle ve belli bir yönlendirme ve anlam yaratmak için hazırlanmaktadır. Televizyon aracının kendine özgü niteliklerinden dolayı pekçok görüntü öğesi; teknik kodlar, ses kodlan, beden dili dediğimiz sözsüz iletişim kodlan, efekt ve müzik gibi ses kodlan, kurgulama belli amaçlar doğrutusunda seçme/birleştirme aşamalarından geçmektedir. Tezde görüntü kodlarım temel anlam gösterenleri, ortaya koyduklan anlamı ise temel anlam gösterilenleri ve yananlam olarak kabul ederek göstergebilimsel çözümleme yapılmakta ve bu programlarda görüntünün önemi ortaya çıkarılmaktadır.
dc.description.abstract173 ABSTRACT News magazines which are one of the most attractive and favorite programs of TV news usually take place in prime-time of daily schedule. News programs are prepared and transmitted in narrative form. Visual communication or visual part of these programs is edited to create a manupulative meaning and as important as news discourse. When we have compared television programs to other narrative forms we have found some typical codes as technical codes; ( as camera angles, camera movements, framing, lighting) audio codes (as music, dialogues and sound effects), nonverbal communication codes and some symbolic codes. These codes are first chosen and then edited to make sense and create some effects or manupulation on audience. Denotative and connotative analysis of the texts are applied by using semiotics analysis in this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTelevizyonda haber-magazin programlarının görsel söylemi, örnek çalışma: Arena ve A Takımı programları
dc.title.alternativeVisiual discourse in television news-magazine programmes case study: Arena and A Takımı programmes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmA Team
dc.subject.ytmArena
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmTelevision news
dc.identifier.yokid81457
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid81457
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess