Show simple item record

dc.contributor.advisorTavukçuoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorGörer, Ümmügülsüm
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:18Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347497
dc.description.abstractEğitim, insanın varlığından beri vardır ve devam etmektedir. Öğrenmeyi enkolay ve verimli hale getirmek bilim ve teknoloji açısından gelişim ve değişimle eldeedilecektir. Eğitim kurumları da sistemlerini çağın ve bireylerin beklentilerinikarşılayabilecek şekilde ders içi ve ders dışı çalışmalarla bu değişimi yakalamayaçalışmaktadır. Bunun en temel örneği ise eğitim sisteminde zorunlu derslerin yanındademokratik anlayışa uygun olarak seçmeli derslerin verilmesi, öğrencilerin yetenekve ilgilerine göre ayrılarak bireysel farkındalıklarının artırılıp hayata daha donanımlıhazırlanmalarına zemin hazırlanmasıdır.Birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de seçmeli dersler ortaokulseviyesinden başlayarak lisede ve üniversitede devam etmektedir. Seçmeli derslerinözgürce seçilmesi ve verimli işlenmesi oldukça önemlidir. Okullardaki uzmanpersonel eksikliği, araç-gereç yetersizliği, müfredat uygunluğu gibi sebepler seçmeliderslere yüklenen misyonun yerine getirilip getirilmediği sorusunu aklagetirmektedir. Araştırmamız bu problem durumlarına istinaden planlanmış, seçmeliderslere ait bazı boyutlar öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmiştir.Araştırma tarama modeline göre Denizli ilindeki 3 yatılı bölge ortaokulunda görevyapan 10 öğretmen ve 230 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmamızda kendihazırladığımız anketimizi kullandık. Araştırma kapsamında ulaşılan bulgulardanbirkaçı aşağıda verilmiştir.Seçmeli derslerin yürütülmesinde öğrencilere göre müfredatkonusunda yetersizlikler ön planda iken öğretmenlere göre okuldaki araç-gereç vemekân eksikliği ön plana çıkan öncelikli sorundur. Seçmeli ders müfredatı alan ders müfredatına paralel olduğundanzamanla öğrencilerin dikkatini çekmemektedir. Öğretmenlerin okullarda seçmeli derslerin belirlenmesinde dikkatealınan faktörlere ilişkin görüşleri incelendiğinde; seçmeli derslerin belirlenmesindebirinci sırada `okulun imkânları` görüşü ağır basarken, öğretmenlere göre bu`öğrenci istekleri`, öğrencilere göre ise `okul idaresinin istekleri` olarakbelirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Seçmeli Dersler, ortaöğretim, eğitim, 4+4+4 sistemi
dc.description.abstractThe education exists and contınues from the beginning of human being. Interms of science and technology educatıon will beasier only by evolutıon and change.Educational institutions try also to fulfill the expectations of te age and individual bylessons in and out the class lessons activities.For example besides the compulsorylessons in our educational system, elective lessons' existence convenient to selfgoverninggrasp support this idea. Yet another idea related to elective lessons istowards to prepare the students to real life and is useful to reveal their interests andskills.As in many countries and in Turkey the elective lessons start with secondaryschools and continue at high school and universities. These lessons free elections andtaught productively is very important. The lack of expert staff in the school, thesuitably programs of lessons, the lack of instruments' trouble brings to mind if themission taken over responsibility on elective lessons fulfilled or not. Our search isplanned by this problem. and the dimensions related to the elective lessons evaluatedto the teachers and students 'views. Research-browsing model is performed onDenizli city centers of 3 boarding school that 230 students and 10 teachers. On ourresearch- elective lessons evaluation to program- questionnaire is used ourselves.Some of the finding reached on the research are given below :While to the teachers, the lack of instruments and places at school areof top priority, to students' views searched about elective lessons designation at firstlessons program to perform the elective lessons. The elective lessons 2 program is not enough for students because it issame as branch lesson. While to the teachers' views searched about elective lessonsdesignation at first schools' facilities dominates, to teachers `students' will and tostudents `manegers' will`.Key words: Elective lessons, primary school, education, 4+4+4.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleOrtaokul düzeyindeki din, ahlak ve değerler alanındaki seçmeli derslerin öğretmen-öğrenci görüşlerine göre program açısından değerlendirilmesi(Denizli yatılı bölge ortaokulları örneği )
dc.title.alternativeEvaluation of primary school levels elective lessons that from the branches of religion, morality and values evaluation criterias to teachers-students from terms of program (Denizli regional boarding secondary schools)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10095571
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457354
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess