Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrselli, Erhan
dc.contributor.authorYüce, Fatih Zahit
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:14Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347476
dc.description.abstractGünümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile yeni kamu yönetimi anlayışının da etkisiyle devlet-vatandaş ilişkisi değişmiş, vatandaşların kamusal hizmet sunan birimlerden beklentileri de çeşitlenmiştir. Günümüzde yerel yönetim kuruluşları özelde de belediyeler vatandaşlarının beklenti ve isteklerine uygun kamusal hizmet üreterek, hizmet sunduğu kullanıcıların memnuniyetlerini sağlamanın uğraşısı içerisindedirler. Halka en yakın birim olan belediyelerin, yaşanan bu değişim ve dönüşüme adapte olabilmesi, etkin ve yerinde hizmet sunabilmesi için bünyelerinde kalifiyeli, yetişmiş ve alanında uzman personel istihdam etmesi adeta bir zorunluluk haline gelmiştir. Yerel yönetim kuruluşlarının vatandaşlara sunduğu yerel kamusal hizmetlerin, hizmetin gerektirdiği nitelikte ve yeterli düzeyde sunulabilmesi için yerel yönetim kuruluşlarında görev yapan personelin tecrübeli ve teknolojik bilgi birikimine sahip olması, sunulan hizmetlerin zamanında, yerinde ve verimli sunulmasını kolaylaştırmaktadır. Belediyelerin daha etkin ve verimli hizmet sunabilmesi için, personelini gerekli niteliklere sahip ve donanımlı olabilmesi adına çeşitli eğitimler vererek, yetiştirmesi adeta bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu bağlamda alanında uzman, kalifiyeli personelin kurumun kendi içinde düzenlenen hizmet içi eğitimler yoluyla yetiştirilmesi gerekmektedir. Çalışmanın temel amacı; belediyede çalışan personelin hizmet içi eğitimden beklentisi, hizmet içi eğitime bakış açısı ve verilen eğitimlerden personelin kendisini geliştirmek adına yararlanıp yararlanmadığının tespit ve analiz edilmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın temel amacı doğrultusunda cevap aradığı sorular kapsamında belediyelerde verilen hizmet içi eğitimler personelin algısı üzerinden değerlendirilmeye çalışıldığı için bir anket çalışması tasarlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması Konya Büyükşehir Belediyesi, Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı bünyesinde görev yapan toplam beş yüz personel ile 09.02.2016-07.04.2016 tarihleri arasında yüz yüze görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Türkiye'de Yerel Yönetimler Özelinde Belediyeler, Hizmet İçi Eğitim, Belediyelerde Hizmet İçi Eğitim, Anket Çalışmaları, Süreç Analizi, Sonuçları
dc.description.abstractToday, developments in information and communication technologies with the new public management approach with the effect of State-citizen relationship changed, citizens offering diversified expectations of public service. Today, local government agencies and municipalities in particular and in accordance with the wishes and expectations of citizens by producing public services, those providing the service to offer users satisfaction is in. The closest unit to the public, the municipalities in order to adapt to this change and transformation, in order to offer an efficient and qualified service at the site on the campus, trained and specialized personnel have become almost a necessity to employ.Local government agencies by local public services to citizens, and that the service requires to be offered adequate levels of local government organizations who have experienced personnel and technological knowledge, timely, and efficient services provision. Municipalities to provide more effective and efficient service, personnel have the necessary qualities to be giving various training and equipped, has become a growing necessity. In this context, experts in the field, qualified personnel are held in the institution's own training through in-service training.The main purpose of the study; City Hall staff in-service training in-service training perspective and expectation, the training of personnel in order to improve itself and analyse identified that advantage. The main objective of the study is in line with the scope of the answer the questions given in the municipality of in-service training for the staff try to assess over the perception of a survey was designed and conducted.Survey was discussed and made face to face with 500 personnel who is working for Konya Metropolitan Municipality Directorate of Planning and Rail Transportation. This event occurred between the dates 09.02.2016 - 07.04.2016.Keywords: Training local authorities Municipalities in Turkey. In-service Training,The Municipalities's In-service Training, Surveys, Process Analysis, Results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleBelediyelerde hizmet içi eğitim uygulamaları: Konya Büyükşehir Belediyesi uygulaması
dc.title.alternativeIn-service training applications in municipalities: Konya Metropolitan Municipality implementation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-21
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmMetropolitan municipality
dc.identifier.yokid10136182
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454740
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess