Show simple item record

dc.contributor.advisorGöksel, Ahmet Bülend
dc.contributor.authorSaran, Mine
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:09Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347451
dc.description.abstractÖZET Halkla ilişkiler ekonomi, iş, yönetim, toplum, etik, politika, çevre gibi ilgili alanlardaki değişikliklerden etkilenen dinamik bir meslektir. Bu bakış açısından küreselleşme halkla ilişkiler kuramı ve uygulamasında değişime neden olan en yeni eğilimdir. Küreselleşme ve halkla ilişkiler konusunun incelenmesinin iki yaran vardır; birincisi, bu çalışma bize küreselleşmenin halkla ilişkiler mesleği üzerindeki etkisinin anlaşılmasında açık ve bütünlüklü bir çerçeve sağlayacaktır. İkincisi, küreselleşmenin neden olduğu ve olabileceği sorunları önceden görmemizi sağlayacaktır. Küresel bir iş dünyası içinde çalışan uluslar arası halkla ilişkiler uzmanının küreselleşme koşullan içinde düşünmesi ve faaliyetlerini bu koşullar içinde gerçekleştirmesi gereklidir. Küreselleşmenin halkla ilişkiler mesleği üzerindeki etkilerini şu şekilde saptayabiliriz: Öncelikle, uluslar arası ölçekte iş yapan halkla ilişkiler uzmanlan şirket stratejisi ve kamuoyuna iletilecek mesajlar konusunda bir koordinasyon ve tutarlılık sağlamak için merkezileşme içinde çalışırken yerel dil, kültür ve politika açısından bölgesel koşullara uygunluk sağlamak zorunda olduklarını bilmek durumundadırlar. Diğer yandan, halkla ilişkiler mesleğinde uzmanlaşma derecesinin artması söz konusu olacaktır; çünkü daha gelişmiş ve örgütlü kamuoyu gruplan ile karşı karşıya kalınmakta ve daha gelişmiş iletişim kanalları kullanılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı yukanda anlatılanlar çerçevesinde, küreselleşme koşullan ile birlikte uluslar arası işletmelerin yerel pazarlarda tutunabilmeleri için gerekli halkla ilişkiler çalışmalarına açıklık getirmek ayrıca küreselleşmenin halkla ilişkiler uygulama alanlan ve uluslararası faaliyet gösteren işletmelerin halkla ilişkiler birimlerinden beklentilerinin neler olduğu ya da olabileceği konusunda görüş bildirmektir.
dc.description.abstractABSTRACT Public relations is a dynamic profession which is affected by the changes in the related fields such as economy, business, management, society, ethics, politics, environment and so on. In this regard globalism is the most recent trend that has a great impact on public relations theory and practice. The study of this subject has two advantages; firstly, it will provide us a framework to understand the globalization and ints effects on the profession in a clear and complete way. Secondly, it will helf us to foresee and understand the problems that are and will be caused by globalization. The effects of globalization on the public relations profession may be stated as follows; first of all, international public relations professionals have to know that they need to work in a centralized way but they need to adapt themselves to the local conditions. On the other hand, the profession will be in need of an increasing degree of specialization because the practitioners will deal with more sophisticated and organized publics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası işletmelerin küresel iş dünyası koşullarında yerel pazarlardaki faaliyetlerini gerçekleştirme süreci içinde halkla ilişkiler yönetimi
dc.title.alternativeInternational public relations management and local markets in global business context
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmInternational advertising
dc.identifier.yokid103995
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98859
dc.description.pages287
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess