Show simple item record

dc.contributor.advisorOkumuşlar, Muhiddin
dc.contributor.authorErkan, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:09Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347446
dc.description.abstractSürekli değişkenlik göstererek gelişen yeryüzünde, toplum içinde bir arada yaşama ve sosyal ilişkiler konusunda insanların birbirlerine karşı olan ihtiyaçları artarak ilerlemektedir. Bu ilerlemenin neticesinde, toplum içinde, beraber yaşamanın, insanlar üzerinde birtakım sorumluluklar oluşturması kaçınılmazdır. Çünkü günümüzde bir bölgede çıkan herhangi bir olay diğer bölgeleri de etkileyebilmektedir. Bu durum da insanları birtakım çözüm yolları aramaya yönlendirmektedir. Günümüzde global bir şekilde yaşanan ahlaki boşluk ve tutarsızlıklar insanları evrensel ahlaki değerler ortaya koyma düşüncesine sevk etmektedir.İnsanlarda karakter eğitiminin temeli, doğumdan itibaren aileler tarafından atılır. Fakat karakter eğitimi, bireylerin bütün hayatları boyunca taze tutmalarını gerektiren bir eğitimdir. Bundan dolayı bireyler yaşamlarının bütün kademelerinde ahlaklarını iyileştirme gayreti içinde olmalıdırlar. Karakter eğitimi, insanlara güzel ahlak kazandırmak için vardır. Güzel ahlak ise kişinin hayatta sahip olabileceği en değerli özelliktir. Birçok düşünür ahlak eğitiminin bütün eğitimlerden önce geldiğini belirtmişlerdir. Ayrıca Allah Rasulü de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini belirterek, güzel ahlakın, uyguladığı eğitimin ana amaçlarından biri olduğunu bildirmektedir.Hz. Peygamberin insanlara öğretmeyi amaçladığı ahlaki davranışlar, toplumun birliğini, yardımlaşmasını, insanların çevrelerine karşı saygı, hoşgörü çerçevesinde yaklaşmalarını sağlamaktadır. Peygamberin hayatı boyunca insanlara, kendisine bildirilen emirleri aktarmanın yanında, bu konularda açıklamalarda bulunarak, yaşantısıyla getirdiği öğretinin nasıl hayata geçirileceğini öğrettiği görülmektedir. İman ve ibadet esaslarını ortaya koyduğu gibi, ahlaka dair ilkeleri öğretip, bu ilkeleri bizzat hayata geçirerek ahlaki davranışlar noktasında kendisin güzel örnek olduğu müşahede edilmektedir.Konumuzu teşkil eden `Sahi-i Buhari` adlı hadis eserinde bulunan edep bölümündeki hadislerden hareketle, Hz. Peygamberin ashabına uygulamış olduğu ahlaki terbiyeler ve karakter eğitimi incelenerek Hz. Peygamber'in ashabına uyguladığı karakter eğitiminin, herhangi bir yaş sınırı ve cinsiyet ayrımı olmaksızın herkese uygulandığı ve hayatın her alanını kapsadığı görülmektedir. Şüphesiz ki Müslümanlar, asrı saadet dönemi gibi refah bir dönem yaşamak istemektedirler. Bu yüzden peygamberin öğretilerinin takip edilerek söz ve filleri toplum olarak örnek alınmalıdırAnahtar kelimeler; Sahih-i Buhari, Edeb, Edeb Bölümü, Ahlak, Ahlaki Değerler, Değer, Değerler Eğitimi, Karakter, Karakter Eğitimi.
dc.description.abstractEarth emerging showing continuously changing, people in coexistence and social relations within the community is moving increasingly in need of against each other.As a result of this progress, in the community, to live together, there's bound to create some responsibility on people. Because today any incident resulting in one region can affect other regions. Also this situation leads people to seek some other solutions. Today moral gap which taking place in a global way and inconsistencies impels people putting forward to universal moral value ideas. The basis of character education in people, discarded by families from birth. But the character education of individuals training is required for fresh keeping all their lives. Therefore, individuals must be in the effort to improve morale at all levels of life. Character education, aims to give people good morals. Morality is the most valuable feature that a person can have in life. Many scholars have noted that moral education comes first of all education. Also The Messenger of Allah said that he was sent to complete good morals and morality, reveals that one of the main purposes of applied education. Hz. Prophet's moral behavior that aims to teach people, society's unity, solidarity, respectful and tolerant approach to people's environment. Prophet of the people in his life, in addition to transfer orders communicated to him, by making statements on these matters, how it is seen that the teachings brought to life in teaching will be implemented. As revealed by the principles of faith and worship, he is is observed that there is a great example of moral behavior that teach the principles of morality, applying these principles of his life.which constitutes our subject in the hadith book `Really-Bukhari` has stated in section decency hadiths, Hz. Prophet's that have applied his companions moral and character education training has been examined, Hz. Prophet character education applied his companions without any age and gender discrimination that apply to everyone and it is seen that covers every aspect of life. Undoubtedly muslims are willing to live in a period of prosperity as a century of prosperity period. That's why the prophet's teachings should be followed, words and actions should be taken as an example of society.Keywords; Sahih-i Bukhari, Adab, Department of Literature, Ethics, Moral Values, Value, Values Education, Character, Character Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleSahihi Buhari Edeb bölümü hadislerinin ahlaki değerler ve karakter eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of hadith deceny chapter i̇n Sahih-i Bukhari according to ethical values and character education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSahih-i Buhari
dc.subject.ytmHadith
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmCharacter education
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10128263
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447872
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess