Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Adem
dc.contributor.authorKavun, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T07:40:01Z
dc.date.available2020-12-29T07:40:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347406
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, gençlerin hayatında önemli bir yeri olan dindarlıkla, değerler arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu doğrultuda Bursa İli İnegöl İlçesinde farklı liselerde öğrenim görmekte olan 14 – 18 yaş arası 638 öğrenciden örneklem grubu oluşturulmuştur. Araştırmada değerlerle ilgili verilerin toplanmasında `İnsani Değerler Ölçeğinden`, dindarlıkla ilgili verilerin toplanmasında ise `Dini Hayat Ölçeğinden` faydalanılmıştır. Veri analizinde Pearson Korelasyon Analizi, çok gruplu değişkenlerin analizinde ise `Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova)` ve `Tukey – HSD testi` kullanılmıştır. Elde edinilen bulgulara göre; bazı bağımsız değişkenlerle dindarlık ve değerler arasında anlamlı ilişkiler söz konusudur. Ayrıca dindarlıkla değer boyutları arasında ve değerlerle dindarlık puanları boyutları arasında anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Dindarlıkla bağımsız değişkenler arasındaki korelasyona baktığımızda, dindarlıkla yaş, hayatın en uzun geçtiği yer, öğrenim görülen okul, din eğitimi alma durumu, ailenin dindarlık düzeyi ve annenin eğitim düzeyi arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Değerlerle bağımsız değişkenler arasındaki korelasyona baktığımızda ise, değerlerle yaş, cinsiyet, ailenin dindarlık düzeyi arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Ergenlerde dindarlık düzeyi yükseldikçe değer puanlarında da yükselme olduğu görülmüştür. Ayrıca dindarlık boyutları ile değerler arasındaki korelasyona baktığımızda değerlerle dindarlığın inanç, duygu ve davranış boyutları arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Değer boyutları ile dindarlık arasındaki korelasyona baktığımızda ise dindarlıkla değerlerin hoşgörü, sorumluluk, dostluk/arkadaşlık, barışçı olma, saygı ve dürüstlük boyutları arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the relation between the religiosity which has a big effect on youth's life and values. The sample group consists of 638 students between the ages of 14-18 years old from various highs schools in inegol Bursa. In this study for the measurement of values `Human Values Scale` and for religiousity `Religious Life Scale` were used. İn the process of data analysis Pearson Correlation Coefficeint and One Way Anova and Tukey –HSD test were used. The data obtained from 638 questionnaires.The results of the study revealed that there is a significant relationship between some independent variables with religiousity and values. Besides the study found that there are significant relatinships between religiosity with value dimension and values and religiostiy dimensions. It emerged from analysis of data that there exists a positive correlation between religiosity, age, educational background, the religiosity level of family, the place student live, religious education and mother`s education. Likewise, considering the correlation between values and independent variables there exists a positive correlation between values and age, gender and family`s religiosity level. The higher the religiosity level in Adolescences the higher the scores of values. Besides considering the religiosity dimeinsion and values there has been meaningful relationship between values and the dimensions of religiosity; belief, emotion and behavior. Considering the correlations between value dimensions and religiosity there exists a meaninful relationships between religiosity and value dimensions; tolerance, responsibility, friendship, reconciliation, respect and honesty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleErgenlerde dindarlık ve insani değerler
dc.title.alternativeAdolescent religiosity and human values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmBeliefs
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmBehavior
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmReligiousness
dc.identifier.yokid10121807
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438993
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDin Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess