Show simple item record

dc.contributor.advisorKaynak, İbrahim Hakkı
dc.contributor.authorAşik, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:55Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-12-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347373
dc.description.abstractSon yıllarda yaşanan krizler turizm sektörünü de olumsuz yönde etkilemiştir. Bu bağlamda otel yöneticileri de kriz yönetimine bağlı olarak yeni stratejiler geliştirmeli ve krizi yönetme konusunda daha bilgili ve donanımlı olmalıdırlar.Muğla ilinin Bodrum ilçesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerine yönelik yapılan bu çalışmada anket yöntemiyle elde edilen verilerin spss programında değerlendirilip sonuçları değerlendirilmiştir.Otel işletmelerin yaşamlarını devam ettirmelerin de önemli bir faktör haline gelen kriz. Krizin önlenmesi ya da en azından en az zararla geçmesini sağlamak amacıyla yapılan bu uygulama çalışması işletme yöneticilerinin krize yönelik yaklaşımlarını, krizin etkilerinin değerlendirilmesi, yönetim planının ve ekibinin önemini anlamaları bunun sonucunda işletmelerin uygulayacakları çözüm stratejilerini değerlendirip işletmelerine en uygun strateji bulmalarını hedefleyen bu çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kriz kavramı ve yapısı hakkındaki kavramsal açıklamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise turizm sektöründe kriz yönetimi ve otel işletmelerinin krize karşı uyguladıkları stratejilere ve turizm de meydana gelen krizlerin sebeplerine yer verilmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise Muğla ilinin Bodrum ilçesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerine yönelik anket yöntemiyle elde edilen verilerin değerlerine ve yorumlarına yer verilmiştir.Bunun sonucunda çıkan sonuçlara göre bazı demografik özellikler otelin genel düşüncesini etkilediğini diğer yandan bazı demografik özelliklerin ise sadece bazı alanlarda olumlu yönde etkilediği anlaşılmıştır.Bu uygulama çalışmasında otel işletme yöneticilerinin kriz öncesi, anında ve sonrasın da uyguladıkları kriz stratejileri incelenip krizlerin konaklama sektörü üzerine etkileri değerlendirilmiştir.Anahtar kelimeler: Turizm işletmeleri, kriz, stratejiler ve otel işletmeleri
dc.description.abstractCrises experienced in the recent years influenced tourism sector negatively. In this context, hotel managers should also develop new strategies depending on crisis management and be more knowledgeable and equipped about crises management. In this study that was performed for managements of five star hotels displaying activity in Bodrum County, Muğla City, data obtained by the means of survey method were assessed in SPSS program and results were evaluated. Crisis that became an important factor to survive for hotel managements. This application study which was done to prevent crisis or at least to provide it to be overcome with minimum damage consists of three main parts that aimed at evaluating approaches of hotel managers towards crises, assessment of effects of crisis, understanding the importance of management plan and team and as a consequence solution strategies which the managements shall apply and at finding optimum strategies.In the first part, the conceptual explanation about the concept and nature of crisis are included In the second part, crisis management and strategies applied by hotel managers towards crisis and reasons of crisis in tourism are included. In the third and last part, data values and comments obtained by the means of survey method for the managements of five star hotels displaying activity in Bodrum County, Muğla City are included. According to the consequences as a result of that, it is understood that some demographical features influence the concept of hotel, on the one hand, and that demographical features influence only in some areas positively, on the other hand. In this application study, strategies applied by hotel managers pre-crisis, in the time of crisis or post-crisis were examined and effects of crises on hospitality industry were evaluated .Key words: Tourism managements, crisis, strategies and hotel managementsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde kriz ve kriz yönetimi: Bodrum bölgesi`ndeki beş yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeCrisis and crisis management in tourism businesses: A research of five star hotel businesses in Bodrum region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-26
dc.contributor.departmentTurizm Anabilm Dalı
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmMuğla-Bodrum
dc.identifier.yokid10132837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454751
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess