Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Cengiz
dc.contributor.authorYilmaz, Aşkin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:54Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:54Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347370
dc.description.abstractÖZET İlk olarak, bu tezi hazırlamamdaki amaç, hareket yaratmanın gizemini bulmak ve dans sanatı içindeki sonsuz çeşitliliğini keşfetmektir. Aynı zamanda bu tez, okuyuculara günlük hayatta bulunan hareketlerin inceliklerini farketmelerine ve dansı oluştururken yaratıcılıklarını arttırmak için bu yeni buldukları unsurları kullanmalarına yardımcı olur. Bu tezde, doğaçlama sürecinde ortaya çıkacak diğer hareket fikirleri ve hayal gücünü algılamayı arttırıcı öneriler sunulmuştur. Birinci bölüm, yeni koreograflara dansı nasıl şekillendirecekleri hakkında fikir vermeyi amaçlar. İkinci olarak amaç; yeni başlayanları, hareketleri çeşitlendirip işleyebilmeleri için koreografı işçiliğinin gerekleriyle donatmaktır. İkinci bölümde, koreografık sürecin anahtarı olan doğaçlama tanımlanmıştır. Doğaçlama bir düşüncenin, dans stilinin ya da konumun sunumu olan dans hareketlerini spontane keşfedebilme ve algılayabilme yeteneğidir. Üçüncü bölüm ise dansın tasarlanması ve şekillenmesindeki koreografı işçiliğini anlatmaktadır. Son bölümde, gösteri için koreografıyi ışıklandırma, kostüm ve sahne yerleşimi hakkındaki fikirler anlatılmaktadır. bo^w-`-
dc.description.abstractSUMMARY My interest in writing this `tez` is first to find mystery of creating in movement and discovering the infinite variety that can be found within the dance art form. At the same time, this `tez` will help the reader to become more aware of the subtleties found in the movements of daily life and to use these new perceptions to enhance creativity in composing dances. Suggestions are also presented for enhancing receptivity to imagery and other ideas of movement that arise during improvisation. Section one attempts to give beginning choreographers an idea of what to strive for in shaping a dance. Secondly, the intent is to provide novices with the tools of the craft of choreography so that they have already discovered. İmprovisation-the key to the choreographic process- is described in section two. improvisation is the ability to explore spontaneously and conceive dance movements that are representative of an idea, concept, or dance style. The final section, performance, describes ideas for blocking, costuming and lighting a choreography for concert presentation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleTürk halk oyunları ve koreografi ilişkisi
dc.title.alternativeRelation between Turkish folk dances and choreography
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChoreography
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmStaging
dc.subject.ytmTurkish folk dances
dc.subject.ytmFolk dances
dc.identifier.yokid104389
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid102128
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess