Show simple item record

dc.contributor.advisorİmançer, Ahmet
dc.contributor.authorKula, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:48Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:48Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347332
dc.description.abstractÖZET: Soap operalar diğer program türlerine göre farklı bir yapıya sahiptir. Öncelikle hedef kitlesi kadınlardır. İzleyicileri sabun, deterjan, kozmetik ürünler ve benzerlerini tüketmeye yönlendirmek amacıyla yapılırlar. Olaylar daha çok kadın bakış açısıyla verilir. Aile içi ilişkiler, arkadaşlık ve kadın erkek ilişkileri dizilerde önemli yer tutar. Olaylar dizisi diyaloglarla verilir, aksiyon azdır. Dizinin çekim alanları daha çok iç mekanlardır, böylece maliyeti düşük olur. Hafta içi beş gün yayınlandığı için çekimler provasız yapılır, yönetim özensizdir. Soap operalarda kadın kahramanlar anlatının merkezindedir. Çok fazla kahramana yer verir, bu da izleyicinin tek bir kahramanla özdeşleşmesini engeller. Soap operalardaki erkekler kadınlar gibi sorunların çözümü üzerine konuşur, duygularını açıklar, kadınların endişe ve kaygılarını dinler ve empati kurmayı bilirler. Oysa; Türkiye'de kadın ve erkek yetiştirilme sürecinde birbirinden uzak tutulur ve evlenip bir araya geldiklerinde konuşaeak konu bulmakta, olaylara aynı perspektifle bakmakta zorlanırlar. Çocukların bakımı, sürekli tekrarlanmayı gerektiren ev işleri, bir mesleğe sahip oba bile kadınları beklemektedir. Soap operaları izleyen bayanlar bir süre için sorumluluktan kaçarak kendilerine ait bir zaman dilimi oluştururlar, izlenmesi kolay olan bu diziler onların rahatlamalarını sağlar. Yakışıldı bir erkeğin ilgi ve sevgisine sahip olan güzel, başarılı ve akıllı bir kadının yerine kendini koymak, onunla özdeşleşmek izleyicinin duygusal açıdan tatmin olmasına neden olur. Soap operaları izlemenin birden fazla nedeni vardır ve bu nedenler sosyo- demografik özelliklere göre farklılık göstermektedir. Alt ve orta ekonomik düzeye sahip bayanlar dizilerdeki, zenginlik göstergesi olan; kıyafetler, evler, hizmetçiler, mücevher...vb. 'den etkilenmektedir. Alt ekonomik düzeye sahip kişiler için diziler eğlence kaynağıdır, çünkü; sinema, tiyatro...vb. diğer eğlence merkezlerine gidebilmek için yeterli gelir düzeyine sahip değildirler. Okur-yazar olan ve ilköğretim düzeyinde eğitim seviyesine sahip kişiler için ise, diziler; bilgi edinme ve öğüt alma aracıdır.
dc.description.abstractABSTRACT: Soap operas have a different structure from other kinds of programmes. They are produced for women. Their aim is to canalise their audiences to the consumptions, that are soap, detergant and cosmetic produces... etc. Events are given from woman perspectives. Family, friend and romantik relation-ships are important in soaps. Dialogues carries the weight of the plot, on the other hand, there are not many actions. Its sets are interior-places, because of this, it doesn't cost too much. It is broadcast five days a week, in that case, it shots without proof and its direction is careless. In soaps heroines are in the centre of narrative. It has got multiple characters, so viewers can't identify only a few main characters. Soaps male characters likes to talk about the problem solutions, as women do, but above all he listens and he is emphatic. But, in Turkey, in socialization process women and men are educated diffrently, so when they have married they can't find any subject to talk and they don't look at the event in the same perspective. Even women who have got a job, have to look after children and do the houseworks every day. Soap operas give its audiences time to escape from her responsibilities. Viewers relax by watching these kinds of serials that can easily be understood. Audiences identify the heroine, who is beautiful, clever, succesful and have a handsome man's love and interest, so they have emotional satisfaction. Audiences have got many reasons for watching soaps, and these reasons differ from socio-demographic properties (education, job, income level, age). Women viewers who have sub and middle income level are influenced by servents, clothes, homes and jewels in the serials. Soap sources of fun, for audiences which have sub income level, because they haven't enough revenue for going theatre, cinema, opera...etc. The audiences which is in the sub-education level see soap operas as a device for getting knowledge and taking advice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTürkiye`de kadın izleyicilerin soap operaları izleme nedenleri
dc.title.alternativeThe Reasons of watching soap operas by women audiences in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSoap operas
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmSerials
dc.identifier.yokid104498
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid102066
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess