dc.contributor.advisor | Özbek, Abdullah | |
dc.contributor.author | Yurdakul, Halise | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:39:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:39:27Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347229 | |
dc.description.abstract | Teknoloji ile şekillenen dünyamızda en değerli şey zamandır. Teknoloji zamanı verimli kullanmayı ve hayatı kolaylaştırmayı amaç edinmiştir. Özellikle insanlara görsel, duyuşsal alanda etkili ve pratik olarak ulaşması teknolojiyi eğitimin vazgeçilmez bir parçası haline getirmiştir. Eğitim ve teknoloji günümüzde birbirini tamamlayan parçalar olmuştur. Teknoloji insanları geliştirmiş, eğitim ise teknolojiyi kullanarak insan zihnine daha kolay ve kalıcı bilgiyi ulaştırmıştır.Bu çalışmada, alternatif bilişsel eğitim metotlarından `kavram haritası` tekniği ile 10. sınıf Hz. Muhammed'in Hayatı dersi müfredatı işlenmiştir. Çalışmamız, giriş; birinci bölüm; kavram tanımı, özellikleri ve kavram haritası, türleri, hazırlanışı, faydaları ile ilgili teorik açıdan, ikinci bölüm; Ortaöğretim Seçmeli Hz. Muhammed'in Hayatı Dersi 10.Sınıf Üniteleriyle İlgili Kavram Haritaları çalışmalarından oluşmuştur.Kavram haritalarının şematik yapısı, kavramlar arası ilişkiyi görsel hale getirdiği için, soyut kavramların çoğunluğunu somut ve anlamlı hale getirmektedir. Ayrıca eski bilgi ile yeni bilgi arasındaki transferi kolaylaştırıcı olması öğrencilerin dersi kavrama konusunda olumlu tepkilerine, anlamlı ve aktif öğrenmeyi gerçekleştirmelerine olanak sağlamaktadır. Kavram haritası, kavramlar arasındaki sebep-sonuç ilişkileri, birbirleri ile olan bağları, basamakları, önermeleri ve örgütlemeleri göstermeye yarayan diyagramatik grafiklerdir. Bu sayede öğrenci rahatlıkla anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirir. Ezbere öğrenme yerine aktif ve anlamlı öğrenmeye imkân sağladığı için tezimizin konusunu kavram haritası tekniği ile çalışma olarak karar verdik.Amacımız, bu çalışma ile kavram haritasını, Hz. Muhammed'in Hayatı dersinde örnek uygulama ile göstermek, hem öğrenci, hem öğretmen açısından öğretim sürecini daha farklı ve ilginç hale getirmek, derslerin verimliliğini arttırmaktır.Anahtar Kelimeler; Kavram, Kavram Öğretimi, Kavram Haritası, Aktif Öğrenme, Anlamlı Öğrenme, Kavram Haritası Türleri, Öğretim Tekniği | |
dc.description.abstract | The most precious thing is the time in our world which is shaped by technology. Technology aims to use the time efficiently and make life easier. Technology has become an irreplaceable part of education specially to reach the people as effective and pratical in visual and auditory field. Nowadays, technology and education has become complementary parts. Technology has developed the people, education has delivered easy and permanent information bu using technology to the human mind.In this study which apply to `concept map` technique of alternative education methods tenth class the Prophet Muhammad's life curriculum. Our study, entry; first part; the concept definition, the features and the concept map, the species, the preparation, the benefits about theoretical terms, the second part; occurs the concept map about the Prophet Muhammad's life course with tenth class's units in the secondary elective classes.Schematic structure of the concept maps makes concrete and meaningful most of the abstract concept because it makes visual the relationship between concepts. Also, it enables to the positive reaction, achieve meaningful and active learning of students about clutch the lesson by the reason of facilitating the transfer between the new and old knowledge. Concept map is diagrammatic graphic that provide to show the cause and effect relation between concepts, the ties each other, the steps, the propositions and the organisations. Thus, students can easily perform meaningful learning. Instead of learning by heart, we decided to our thesis topic as working concept mapping technique that allows the for an active and meaningful learning.Our goal with that study which the concept map is shown with sample application in the Prophet Muhammad's life's study, to make the teaching process more diverse and interesting in terms of both student and teacher, the course is to improve the efficiency.Key Words; Concept, Consept Teaching, Concept Map, Active Learning, Meaningful Learning, The Consept Map Types, Teaching Technique | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Seçmeli Hz. Muhammed`in hayatı dersi 10. sınıf müfredat programının kavram haritası tekniği ile işlenişi | |
dc.title.alternative | The usage of concept map teqni̇que i̇n the course of the li̇fe of Prophet Muhammed for 10th class curri̇culum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hz. Muhammed | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Elective course choice | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 10101437 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421689 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı | |