Banka reklamlarında imaj
dc.contributor.advisor | Okçay, Hale | |
dc.contributor.author | Gültekin, Mehmet Nuri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:39:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:39:18Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347186 | |
dc.description.abstract | ÖZET BANKA REKLAMLARINDA İMAJ Kapitalizmin değişen yüzü,kendini en çok fînansal hareketlerde göstermektedir. Bankaların, finansın ve yeni ekonomik sınıfın özellikleri, onların dinamik göstergeleri olarak televizyon reklamlarına bakılarak anlaşılabilir. Reklamları inceleyerek, bankaların, yeni ekonomik sınıfın ve finansın dünyayı ve toplumu algılama biçimlerini anlayabiliriz. Reklam, ürünlerin basit bir satış yönteminden öte, imaj oluşturucu bir araçtır. İmaj var olan ekonomik düşüncenin temeli olarak, devamlılık, çekicilik, ürünün isminin akılda kalıcılığı ve tüketimin psikolojik boyuta taşınmasını sağlar. Marka, mitleri, fetişi kullanır. Her reklam bir düzanlam ve yananlam boyutuna sahiptir. Her bir gösterilen, yananlam ve düzanlam boyutunun odağını oluşturur. Bütün imaj oluşturucu süreçlere bakıldığında; örneklemimizi oluşturan Türkiye'deki altı büyük özel banka reklam filmlerinde, kentli, yüksek öğrenimli, üst gelir grubuna mensub, çekirdek aileyi gösteren aktörel temaların kullanıldığı görülmektedir. 112 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT IMAGE IN THE BANK ADVERTISINGS The changing face of capitalism shows itself mostly in financial movements. Specialities of banks, finance and economic class can be seen in television advertisements(as their dynamic indicators). By searching the advertisements we can get information about banks', new economic class' and finance's perception of world and society. Advertisements is not only a simple device for selling goods, it is also an image maker device. Advertisements provide - as the basis of current economic thought - continuity, attractivity, knowledge about product and the transportation of the consumption to the mental level. Brand uses mhyts and fetish. Every advertisement has dimensions of both denotation and connotation. Each signified focuses on the dimensions of denotation and connotation. When we have a look every image-making process we can see that the advertisements of six major banks in our example contain, high educated, upper class and urban family(actoral) themes. IIS | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Banka reklamlarında imaj | |
dc.title.alternative | Image in the bank advertisings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Banks | |
dc.subject.ytm | Advertisements | |
dc.identifier.yokid | 109889 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108679 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |