Show simple item record

dc.contributor.advisorOkçay, Hale
dc.contributor.authorGültekin, Mehmet Nuri
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:18Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:18Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347186
dc.description.abstractÖZET BANKA REKLAMLARINDA İMAJ Kapitalizmin değişen yüzü,kendini en çok fînansal hareketlerde göstermektedir. Bankaların, finansın ve yeni ekonomik sınıfın özellikleri, onların dinamik göstergeleri olarak televizyon reklamlarına bakılarak anlaşılabilir. Reklamları inceleyerek, bankaların, yeni ekonomik sınıfın ve finansın dünyayı ve toplumu algılama biçimlerini anlayabiliriz. Reklam, ürünlerin basit bir satış yönteminden öte, imaj oluşturucu bir araçtır. İmaj var olan ekonomik düşüncenin temeli olarak, devamlılık, çekicilik, ürünün isminin akılda kalıcılığı ve tüketimin psikolojik boyuta taşınmasını sağlar. Marka, mitleri, fetişi kullanır. Her reklam bir düzanlam ve yananlam boyutuna sahiptir. Her bir gösterilen, yananlam ve düzanlam boyutunun odağını oluşturur. Bütün imaj oluşturucu süreçlere bakıldığında; örneklemimizi oluşturan Türkiye'deki altı büyük özel banka reklam filmlerinde, kentli, yüksek öğrenimli, üst gelir grubuna mensub, çekirdek aileyi gösteren aktörel temaların kullanıldığı görülmektedir. 112
dc.description.abstractABSTRACT IMAGE IN THE BANK ADVERTISINGS The changing face of capitalism shows itself mostly in financial movements. Specialities of banks, finance and economic class can be seen in television advertisements(as their dynamic indicators). By searching the advertisements we can get information about banks', new economic class' and finance's perception of world and society. Advertisements is not only a simple device for selling goods, it is also an image maker device. Advertisements provide - as the basis of current economic thought - continuity, attractivity, knowledge about product and the transportation of the consumption to the mental level. Brand uses mhyts and fetish. Every advertisement has dimensions of both denotation and connotation. Each signified focuses on the dimensions of denotation and connotation. When we have a look every image-making process we can see that the advertisements of six major banks in our example contain, high educated, upper class and urban family(actoral) themes. IISen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleBanka reklamlarında imaj
dc.title.alternativeImage in the bank advertisings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid109889
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108679
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess