Ethics of unseemly identity: Angela Carter`s carnivalesque allegories of uncanny community
dc.contributor.advisor | İşçi, Günseli Sönmez | |
dc.contributor.author | Atilla, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:39:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:39:18Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347183 | |
dc.description.abstract | TÜRKÇE ABSTRAKT İngiliz yazar Angela Carter, edebiyatı kültürel ve sosyal eleştiri aracı /olarak kullanmış, bu sosyal eleştiriyi ifade etmek için değişik edebi türler denemiş, geleneksel ve sosyal değerlere farklı bir bakış açısıyla yaklaşarak, özellikle cinsiyet, cinsellik ve kimlik oluşumu konularında odaklaşmıştır. Yazınında, kendisinin `demythologising project` olarak adlandırdığı, alışılagelmiş düşünce kalıplarını sorgulamayı amaçlamıştır. Eserlerinde, fantastik ve grotesk, Bakhtinvari karnaval anlayışıyla buluşmuştur. Bu tez, Carter' m eserlerinde kimlik temasını incelerken tematik ve metinsel stratejileri postmodernizm ve feminist teori ışığı altında ele almıştır. Carter bu stratejileri, karmaşık bir sosyal güçler ağı tarafından oluşturulduğuna inandığı kimlik olgusunu yeniden oluşturmak amacıyla benimsemiştir. Carter'ın eserlerinin eleştirisi bazı kategorilerde sistemleştirilebîlir. Birinci bölümde incelenecek olan bu bağlamlar özetle postmodernizm, feminist teori, metafiction, mitlerin yıkılması, edebi fantastik ve Bakhtin'in karnaval anlayışıdır. İkinci bölümde, The Sadeian Woman adlı eser, Carter'ın Marquis de Sade'ı kültür içerisinde süregelen kadın imajını açığa çıkartmakta ne kadar başarılı olduğunu sorgulaması açısından ele alınacaktır. Carter'ın cinsiyet ve cinselliğe değişik bir açıdan yaklaşımı üçüncü bölümde, The Passion of New Eve adlı roman çerçevesinde incelenecektir. Dördüncü bölüm, The Infernal Desire Machines of Doctor Hoffman adlı eseri bir bilim kurgu fantazisi olarak ele alırken, beşinci ve altıncı bölümlerde Nights at the Circus ve Wise Children adlı romanlar ve baş kahramanları Carter'ın feminist görüşlerinin yansımaları olarak incelenecektir. Aynı zamanda, bu iki roman Bakhtin'in teorileri çerçevesinde değerlendirilerek, bunun metinleri nasıl daha geniş bir edebi ve sosyal bağlama taşıdığı tartışılacaktır. | |
dc.description.abstract | İNGİLİZCE ABSTRAKT Like many contemporary British writers who have been using literature not as mimesis but literary activity as cultural commentary, Angela Carter formulates her social critique through actions with genre to challenge traditional social values: especially about, gender, sexuality, and construction of identity. Carter uses her writing to blow up comfortable assumptions and habitual patterns of thought which she calls her demythologising project. Her work reinvents liberating, comic energies of fantasy and yokes grotesque with Bakhtinian carnival. This thesis focuses on the theme of identity by interpreting thematic and textual strategies in the light of postmodernism and feminist theory focusing on the aspects of her work that describe identity as created by a complex network of social forces, and on the strategies which subvert the identities created. Criticism of Carter's work can be systematised into different categories such as: postmodernism, feminist strategies of rewriting and reading, metafiction, demythification, the literary fantastic, and Bakhtinian carnival which are revised in Chapter I. Chapter II examines The Sadeian Woman and Carter's attempt to appropriate Sade for her own project of demythologising and demythification of persistent conceptions of women in culture. Chapter III discusses her antiessentialist perspective of gender and sexuality in The Passion of New Eve. Chapter IV examines Carter's use of science fiction fantasy in The Infernal Desire Machines of Doctor Hoffman. Carter's feminist focus upon female protagonists in Nights at the Circus and Wise Children are discussed in Chapter V and VI within Bakhtin's concept of dialogism and heteroglossia allowing the texts to be situated within a broader literary and social context. i*: *jSSX*`* | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Ethics of unseemly identity: Angela Carter`s carnivalesque allegories of uncanny community | |
dc.title.alternative | Uygunsuz kimlik ahlakı: Angela Carter`ın eserlerinde olağan dışı alegoriler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Women image | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Carter, Angela | |
dc.subject.ytm | British novel | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.identifier.yokid | 109632 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108680 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |