dc.contributor.advisor | Direnç, Dilek | |
dc.contributor.author | Akçap, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:39:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:39:12Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347154 | |
dc.description.abstract | 99 Türkçe Abstrakt İnsanlık tarihinin bir çok güç savaşlarına sahne olduğu bir gerçektir. Din, dil, ırk, bilgi, para ve cinsiyet gibi güç dengeleri üzerine farklı düzlemlerde sürekli olarak çatışmalar yaşanmıştır. Cinsiyet kavramı, toplumsal çatışma nedenlerinden biri olduğu kadar, bireyin kendi içinde yaşadığı çatışmaların da başında gelmektedir. Feminist ve modernist olarak bilinen İngiliz yazar Virginia Woolf tarafından 1928 yılında kaleme alınan Orlando, kendisi de aristokrat kökenli bir yazar olan Vita Sackville-West'in hayatını konu almaktadır. Ancak romanda, Orlando, üç yüzyıl, erkek, ve yaşantısının bir döneminde cinsiyet değişimine uğrayarak kadın olarak yaşayan, zaman ve cinsiyet unsurlarına karşı mücadele veren bir kurgu kahraman olarak karşımıza çıkmaktadır. Biyografi ; genel anlamda, tarih biliminin bir dalı olarak işaret edilmektedir. Somut gerçekliklere, delillere ve araştırmaya ihtiyaç duyan ve teknik bir terim olarak `kurgusal-olmayan edebiyat şekli` olarak tanımlanan biyografi, Virginia Woolfun O/ara/o'sunda kurgulandırılmış bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Peki, Virginia Woolfun, biyografi gibi, temelde tarihsel gerçekliklerden ayrılmayan bir türe, kurgusal ve hayal ürünü öğeler katmasındaki nedenler neler olabilir? Olay kahramanının I. Elizabeth döneminden 1920'lere dek yaşamasının arkasında hangi gerçek yatmaktadır? Woolf u, Orlando 'nun hayatının bir döneminde cinsiyetinde değişiklik yapmaya iten nedenler nasıl ele alınabilir? Bu değişime şahit olan toplum hangi yargılarla tasvir edilmiştir? İşte tüm bu sorulan tezimizde cevaplamaya çalıştık. Yazarımız Virginia Woolf tür, cinsiyet ve zaman gibi kavramları söküme alarak bizi çalışmamızın sonunda oldukça şaşırtıcı ve etkileyici sonuçlara ulaştırmaktadır. Bir toplumsal cinsiyet kimliği olarak Androjenlik tüm cinsiyet tartışmalarının ortasına kayda değer bir çözüm olarak konulmakta ve geleneksek cinsiyet kavramı Woolf tarafından büyük bir ustalıkla sorgulanmaktadır. Sadece cinsiyet kavramı değil erkek merkezli tüm geleneksel formların Orlando' âh eleştrildiği görülmektedir. | |
dc.description.abstract | 100 İngilizce Abstrakt It is a known fact that history is indeed an arena of power conflicts. There have been frequent conflicts among people over the issues of religion, language, race, money and gender. Gender, being one of the most significant and prevalent causes of social conflicts, can also be a source of conflict within the individual. Orlando, written in 1928 by Virginia Woolf, a feminist and modernist novelist, is inspired by the life of Vita Sackville-West. Orlando is an imaginary character, who lives more than three hundred years and has a sex change and lives the rest of his life as a woman. He/she challenges gender related concepts of his/her time. Biography, in its general definition, is one of the branches of history. It is based on concrete realities, evidence and research, and it is defined as ` a non-fiction literary form` as a technical term. However, it interestingly appears as a fictional form in Woolf s Orlando. Then, what are the basic reasons that led Woolf to add fictional and imaginary elements to such a genre that is not, basically, thought to be remote from historical facts? Why or how did the character of the novel live from the time of Elizabeth I until 1920s. What are the reasons that led Woolf to change the sex of her character? How did the society react against the sex change of Orlando? We have tried to answer such questions in our thesis. By deconstructing the concepts such as genre, gender and time, Woolf succeeds in presenting quite surprising and influential solutions. Androgyny is employed as a good solution for the debates on gender identity, and the traditional gender concept is well criticized by Woolf. Not only the gender concept, but also all male centered traditional forms are criticized in Orlando. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Virginia Woolf`s Orlando as a fictional biography | |
dc.title.alternative | Virginia Woolf`un Orlando eserinin kurgusal bir biyografi olarak incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | British novel | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Woolf, Virginia | |
dc.subject.ytm | Biography | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.identifier.yokid | 109665 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108691 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |