Show simple item record

dc.contributor.advisorCevher, Muharrem Hakan
dc.contributor.authorTutu, Sitki Bahadir
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:08Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:08Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347136
dc.description.abstractÖZET Müziğimizde çalgı eğitimi günümüze kadar metodik bir çalışmadan çok usta çırak ilişkisine dayanmıştır. Bizce çalgısal tekniğin ilerleyişi önündeki büyük engellerden birisi de usta çırak ilişkisinin uzattığı sözkonusu eğitim sürecidir. Viyolonsel, Türk müzik çevresinin Mızıka-i Hümâyun aracılığı ile tanıştığı bir çalgı olarak Geleneksel Türk Sanat Müziği' nde yaygın şekilde kullanılmaktadır. Viyolonsel, Uluslararası Sanat Müziği' nde metod açısından zengin bir çalgıdır. Çahşmammızdaki amaç bu metodlardaki etüdlerin teknik sıralanışını örnek alan, Geleneksel Türk Sanat Müziği' nde, aynı zamanda Çağdaş Türk Sanat Müziği' nde de kullanılabilecek bir sistemin temellerini belirleyip, viyolonsel eğitiminde öneriler ortaya koymaktır. Sözkonusu amaca ulaşmak için çalışmamızda, Viyolonsel'in tarihçesi, Uluslararası Sanat Müziği' ndeki teknik kapasitesi ve bu müzikteki işlevleri, Türk Müziği' ne girişi incelenmiş, elde edilen bulgularsa Türk Müziği' nde Viyolonsel Eğitimi için ortaya koymaya çalıştığımız yeni sistemin temellerini belirlemiş, sınırlarını çizmiştir. Üstünde çalıştığımız yeni sistemde, Uluslararası Sanat Müziği' ndeki Viyolonsel metodlarından seçilmiş etüdler hazırladığımız makamsal etüdlerle pedagojik bir sıraya konularak biraraya getirilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT Until today, instrument education has dependent upon the relationship between master and apprentice than a methodological study in our music. In our opinion one of the great handicaps of devolopment of the insrumental technique has been lengthened education period of the underlined relationship of master and apprentice. Violoncello as an insrument introduced to the Turkish Music society by means of Mızıkâ-i Hümâyun has been commonly used in Traditional Turkish Art Music. In International Art Music, violoncello is a rich insrument considering medhodology. Our purpose in this study is to determine the bases of a system which takes the technical order of exercises in these methods as an example that can be used in both Traditional Turkish Art Music and Contemporary Turkish Art Music and make suggestions in violoncello education. In order to reach the mentioned purpose, the history of violoncello, technical capacity of it in International Art Music and its' entering to turkish music have been examined, and the received elements have defined the bases of the new system and drawn its' borders which we have tried to put for the violoncello education in Turkish Music. In the new system we've studied on, the exercises which have been selected from violoncello methods of International Art Music and the exercises that we'd prepared in Turkish modes have been brought together by putting into a pedagogigal order.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk müziğinde viyolonsel eğitimi
dc.title.alternativeVioloncello education in Turkish music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Bilimler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid110247
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108573
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess