Arabesk ve Türk müziğine etkisi
dc.contributor.advisor | Cevher, Muharrem Hakan | |
dc.contributor.author | Rüya Yildirim, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:39:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:39:07Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347131 | |
dc.description.abstract | TÜRKÇE ABSTRACT (en fazla 250 sözcük) (TÜBİTAK/TURDOK'un Abstrakt Hazırlama Klavuzunu Kullanınız.) ÖZET Toplumsal yaşamda meydana gelen -ekonomik, siyasi, kültürel- değişiklerin yansımasını en çok müzikte görmekteyiz. Yıllarca hatta günümüzde bile yoz olarak değerlendirilen Arabesk müziğin ortaya çıkışını ve yayılmasını ancak toplumsal yaşamın değişimlerini gözönünde bulundurarak açıklayabiliriz. 1950'lerden sonra Türkiye'de ekonominin ivme kazanmasıyla birlikte değişmeye başlayan yaşam koşulları, köy insanını kente taşımaya başlamıştır. Toplumsal anlamda kültürel değişimi nasıl yaşarsa yaşasın, insanı sanattan ve özellikle müzik sanatından ayrı düşünmemiz mümkün değildir. Müzik ve özellikle sözlü müzik halkın kendi duygularını ifade etmesi bakımından hep varolmuştur. Toplumumuzun bugünkü durumuna bakıldığında kırdan kente göçen kitlelerin yoğunluğuyla beraber arabesk müzik olgusu kendini göstermiştir. Arabesk müzik yukarıdan aşağıya dayatılan bir geçiş kültürünün ürünüdür. Genellikle de geleneksel toplum ile modern toplum arasında kalan insanların yani `yabancılaşmanın` müziği olarak ifade edilir. Ülkemizde de yoğun olarak Arabesk müzik tüketildiğine göre bu müzik türünü `yoz müzik` tanımlamalarından kaçınıp bize ait olduğunu, bizim insanlarımızın dinlediği gerçeğini de unutmayarak değerlendirmeliyiz. Bilindiği gibi etki yukarıdan aşağıya doğru kendini gösterir. Arabesk müzik olgusu da kendisinden önce varolan Türk müziği türlerinden oldukça etkilenmiştir. Şu anda bu müziğin kendi yarattığı sentezi besleyemediği ortadadır. Fakat değişen şartlara bağlı olarak gelişmiş bir toplum olma yolunda ilerlemeye devam ettiğimiz sürece bu müzik de varlığını bu haliyle sürdüremeyecek, misyonunu tamamlamış bir müzik türü olarak yerini gelişmiş toplum modeline uygun bir müzik anlayışına bırakacaktır. | |
dc.description.abstract | İNGİLİZCE ABSTRACT (en fazla 250 sözcük): ABSTRACT We see the reflection of the changes occurred in community life -economic, politic, cultural- most in music. We can only explain the appearance and expansion of Arabesque music, which has been evaluated as degeneration for years even now by considering the changes of community life. After 1950's, changing life conditions with the acceleration in economy in Turkey began to force villagers to cities. By how people experience the cultural change in social sense, it's impossible to think people apart from art especially from music. Music and especially vocal music has always existed from the point of view of expressing people's feelings. By looking to our society's today's condition. Arabesque music has appeared with the density of mass immigrating from village to city. Arabesque music is a product of a transition culture, which has leaned from top to down. It's usually expressed as the music of people who has been caught between traditional society and modern society in other words: `alienation's` music. Because Arabesque music is listened in our country also, we must consider this kind of music without forgetting the fact that in belongs to our people and our people listen to it and we must avoid defining it as `degeneration music`. As it's known, the effect shows itself from top to down. Arabesque music phenomenon is also affected by Turkish music kinds, which have existed before it self. It's clear that this music can't feed the synthesis it has created. But as long as we continue to progress with the changing conditions, this music kind which has completed its mission, it will leave its place to music, which is appropriate for a developed society model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Arabesk ve Türk müziğine etkisi | |
dc.title.alternative | The Arabesque and influence to the Turkish music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Arabesque music | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Populer music | |
dc.identifier.yokid | 110421 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108693 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |