Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, A. Kadir
dc.contributor.authorYalin, Meltem
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:06Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:06Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347125
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin problemlerini saptamak ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda bilgi toplamak için geliştirilen ve 52 soru içeren anket ile: İzmir'in merkez semtlerinde 10, periferi semtlerinde 10 olmak üzere toplam 20 adet ilköğretim okuluna ulaşılmıştır. Anket, bu kurumlarda çalışan merkez öğretmenleri 106, kursal öğretmenleri 94 olmak üzere toplam 200 sımf öğretmenine uygulanmıştır. Bu yolla, farklı iki bölgede görev yapan öğretmenlerin sorunlarına yaklaşımları arasındaki fark ve benzerlikler bulunarak öğretmenlerin problemleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bulgular sonucunda, sımf öğretmenlerinin, öğrenciler ve sınıf ortamı, dul ve yönetim, eğitim sistemi, hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimlerine ilişkin problem tespit edilmiş, olup, merkez ve periferi öğretmenlerin belirledikleri problemler arasında önemli bir far bulunmamıştır. Aksine, farklı eğitim kurumlanndan mezun olmalarına ve farklı bölgelerde görev yapmalarına rağmen öğretmenlerin belirttikleri problemlerde büyük oranda benzerlikler bulunmuştur. Bu sorunların ortadan kalkması için, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerinin niteliğine önem verilmelidir. Öğretmenlik mesleğinin çekiciliği arttırılarak statüsü yükseltilmeli ve gelir düzeyleri, benzeri meslek ve yaptıkları işin önemine göre belirlenmelidir. 92
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to set the problems of the teachers in the 1st part of the elementary education and to provide suggestions to solve them out. A questionnaire is developed to obtain information for this purpose and it consists of 52 questions. Together with this questionnaire it has been possible to reach out 20 primary schools in total, 10 of these being in the central regions of Izmir and the rest being in the suburban regions. The questionnaire has been applied to a total number of 200 first part class teachers working in these institutions, 106 of which are working in the center and 94 are working in the suburbs. With this method, by means of finding out the similarities and the differences between the ways of appproaches of the teachers working in a different regions, their problems are tried to be determined. As a result of these findings, the students and the class environment, the school and the management, the education system, in-duty and pre-duty educations are determined and no significant difference between the problems of the central and suburban teachers could be detected. On the contrary, there obtained quite a lot of similarities in the problems that these teachers do go through although they had been educated in different institutions and been working in different regions. In order to eliminate these problems, the quality of education, both pre-duty and in-duty should be given importance, The attractiveness of the teaching career and the social status of it should be increased and the wages should be determined according to the importance of their jobs and the other similar jobs. 93en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe öğretmenlerinin problemleri ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe Problems of the elementary school teachers and the proposals for them
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.identifier.yokid109779
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108575
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess