Show simple item record

dc.contributor.advisorArıcıoğlu, Mustafa Atilla
dc.contributor.authorYilmaz, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:03Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:03Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347110
dc.description.abstractDünya ekonomisinde önemli yer edinen küçük ve orta ölçekli işletmeler, değişen pazar koşulları karşısında ayakta durmak ve rekabet edebilmek için çeşitli arayışlar içinde olmuşlardır. Ekonomik alanda rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için kullanılan araçlardan biri de kümelenmedir. Kümelenme, birbirleriyle rekabet eden ve bir birbirlerini tamamlayan ve ayrıca aralarında bağlantılar bulunan kuruluşların bölgesel yoğunlaşmasıdır. Kümelenmenin aynı iş kolunda olanların coğrafi yoğunlaşmaları ve firmalar arası işbirliği sayesinde küresel piyasada yarışabilmektedir. Küresel piyasada başarılı olmak için de gerekli olan en temel şart iş birliği ve güvendir. Bu çalışmada güven kavramının ne olduğu tartışılmıştır. Uluslararası literatürdeki güven tanımları karşılaştırılmış ve güven oluşumları incelenmiştir.Bu çalışmada Konya ilinde bulunan döküm, otomotiv ve tarım makineleri kümelenmelerin üyelerinin birbirleri ile olan güven düzeylerinin belirlenmesi ve güven değeri açısından kümeler arası karşılaştırmaları incelenmiştir. Ayrıca küme yöneticilerin güvene katkısı ölçülmüş ve değerlendirmeleri paylaşılmıştır.
dc.description.abstractSmall and medium-sized enterprises, which have an important place in the world economy, have sought various ways to stand up and compete aganist the changing market conditions. One of the tools used to provide competitive advantage in the economic area is the clustering. Clustering is the regional concentration of organizations that compete and complement each other and also have links to ecah other. The geographical concentration of those who are in the same business line of cluster and the cooperation between firms can compete in the global market. The most essential condition for success in the global maket is business association and trust. What is the concept of trust in this work is discussed. The definitions of confidence in the international literatüre are compared and the formation of trust is examined.In this study, the trust levels of the members of th casting, automotive and agricultural machinery clusters in Konya province were compared and comparisons between the groups in terms of confidence level were examined. In addition, trust contribution of cluster managers was measured and shared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKümelerdeki firmalar arası iş birliği ve güven oluşumu: Konya`da faaliyet gösteren küme üyelerine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeBusiness partnership and trust formation among companies in the clusters: A research on cluster of members in Konya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness union
dc.subject.ytmAgricultural machinery
dc.subject.ytmAutomotive industry
dc.subject.ytmClusters
dc.subject.ytmClustering
dc.subject.ytmCooperation
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10153380
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477209
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess