Show simple item record

dc.contributor.advisorGöztaş, Aylin Pira
dc.contributor.authorAkçal, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:59Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:59Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347091
dc.description.abstractTÜRKÇE ABSTRACT ÖZET Son yıllarda bilim ve teknolojide meydana gelen hızlı ve çarpıcı gelişmeler ve küreselleşme olgusu yönetim biliminde de yeni yaklaşımlar ortaya çıkarmıştır. Günümüzde sınırlı kaynakların en etkin kullanımı ilkesinin üzerine, kaliteyi ucuza iletmek ilkesi eklenmiştir. Kalite kavramı da bu süreç içerisinde sürekli gelişmiş, ürün ve hizmet üretiminin anahtar kavramlarından biri olma konumuna yükselmiştir. Bu kalite anlayışı, ürün ve hizmet kalitesinin yarımda insan ve yönetim kalitesini de kapsamaktadır.Hedef ise, israfi en aza indirerek hataları önlemektir. Kalite geliştirmedeki başarının büyük bölümü `sistem` düzeyinde yapılacak değişikliklere bağlıdır. Toplam Kalite Yönetimi de böyle bir değişimi öngörmektedir. Toplam kalite Yönetimi günümüzün çağdaş bir yönetim anlayışıdır. Temelde; kalite, sürekli iyileştirme çalışmaları, takım çalışması, çalışanların katılımı, sistem ve istatistiksel süreç kontrolünü içeren bir yaklaşımdır. Üst yönetimin liderliği, sürekli eğitim, iç ve dış müşterilerin tatminine dayanan bir yönetimdir. Kamu sektörü de sürekli büyümekte ve karmaşıklaşmaktadır. Bu da yapısal, süreç ve personelle ilgili bir çok problemi beraberinde getirmektedir. Kamu yönetiminin bu sorunlara çözümler bulması için, yeni teknolojileri ve yönetim anlayışlarını sisteme kazandırarak, ortaya çıkan yeni felsefe ve yaklaşımlar ışığında yeniden yapılanmaya gitmesi gerekmektedir. Toplam Kalite Yönetimi, kamuda hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde, kayıpların azaltılmasında, etkinlik ve etkililiğin geliştirilmesinde, çok önemli bir rol oynayacaktır. Ancak uzun yıllardır kamuda yeniden yapılanma çalışmalarının istenilen düzeye gelememesi, kamunun bürokrasi ve gelişmeye çok açık olmamasından kaynaklanmıştır. Bu noktada kamuda Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının başlatılması, benimsenmesi ve yaygmlaştınlması için halkla ilişkilerin desteği çok önem kazanmaktadır. ^ ^
dc.description.abstractİNGİLİZCE ABSTRAKT (en fazla 250 sözcük) ABSTRACT In the last past years, fast and impressive changes in science and technology and the globalization concept has created new approaches in management science. Nowadays, also the cheap production of quality is added to the principal of the most effective use of limited resources. Within this process, the quality concept is developed continuously and has taken its position as a key factor within the prodiiciton and service industry. This quality approach covers the human and management concept near the production and service quality. The main goat is to reduce the wastes and to prevent the faults. The bigger part of success in the quality development depends on `system` changes. Total Quality Management anticipates also such a changing. TQM is one of the modem management styles of our recent time. Bastciy; quality is an approach including continual development studies, team studies, participation of stuff, system and statistical process control. Also it depends on leadership of top management, intensive education, satisfaction of inner and outer customers. Public sector is developing and getting more complex. This exposes structural, process and personnel related problems. To solve such problems, the public sector needs to add new technologies and management comprehensions to the system and to create the relevant reorganization with the help of new philosophies and approaches. TQM will take an important rote about devepofing the service quality in the public sector, reducing the wastes, improving the effectiveness and influences. However, the necessary reorganization in the public sector could not be fufftied, it depends on the bureaucracy and also the public sector is closed to new developments. At this point, the support of public relations gets such an importance to create, to adopt and to let being well-known the relevant TQM applications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKamu kurumlarında ISO 9000 kalite güvence sistemi ve toplam kalite uygulamalarında halkla ilişkilerin rolü
dc.title.alternativeThe Role of the public relations in quality insurance system and total quality management applications in public organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmISO 9000
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmQuality assurance system
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid109676
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108668
dc.description.pages284
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess