Show simple item record

dc.contributor.advisorTavukçuoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorTuranalp, Muhammed Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:56Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347075
dc.description.abstractDinî içerikli çocuk kitapları, din eğitimi alanındaki destekleyici materyallerin başında gelmektedir. 2000'li yıllarla birlikte dinî içerikli çocuk kitaplarının talep ve arzında nicel anlamda ciddi bir artış yaşanmış, bununla birlikte kitaplardaki niteliğin de sorgulanması önem kazanmıştır. Bu çalışmada dinî içerikli çocuk kitaplarının yoğunlaştığı yıllar olan 2003-2015 yılları arasında yayımlanmış kitaplar arasından belirlenmiş bir örneklem çerçevesinde kitapların kaynaklara uygunluk, çocuğa görelik, eğitsellik, dil ve üslup, görsellik ve işlevsellik boyutu, öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Dinî içerikli çocuk kitapları konusunda, öğretmenlerin alandaki deneyimleri de dikkate alınarak isabetli değerlendirme yapabileceği varsayımıyla, kitapların değerlendirme aşamasında hem din eğitimcilerinin, hem de branş öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuş ve kitaplar, ortaya çıkan bulgular çerçevesinde geniş bir perspektifle ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Çocuk Kitapları, Dinî İçerikli Çocuk Kitapları, Çocuk Edebiyatı, Değerler Eğitimi.
dc.description.abstractReligious-content children books are at the leading point of the supporting materials in religious education. With the years of 2000, there has been a quantitative increase in the demand and supply of religious-content children books and the question of the quality of the books has gained importance. In this study, it has been tried to evaluate books, in terms of their suitability to resources, children's relativity, educationality, language and style, visuality and functionality with the opinions of teachers within a sampling set among religious-content children books published between 2003 and 2015. With regard to religious-content children books, the views of both religious educators and branch teachers have been referred to in the evaluation stage of books with the assumption that teachers can make accurate evaluations taking into consideration the experiences in the field and books are handled in a wide perspective within the scope of findings.Keywords: Religious Education, Children Books, Religious-Content Children Books, Children's Literature, Value Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDinî içerikli çocuk kitaplarının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of religious-content children books according to teachers' views
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-12
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmReligious tendencies
dc.subject.ytmReligious objects
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmReligious imagery
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid10144968
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463271
dc.description.pages259
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess