Show simple item record

dc.contributor.advisorTavukçuoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorElmas, Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T07:38:47Z
dc.date.available2020-12-29T07:38:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347027
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri tarafından 6.Sınıf İnanç, Hz Muhammed ve Ahlak öğrenme alanı kazanımlarının değerlendirilmesidir. Araştırmamızın birinci bölümünde, İDKAB Öğretim Programı tanıtılmıştır. İkinci bölümde, İnanç, Hz Muhammed ve Ahlak öğrenme alanları kazanımlarının öğretmenlere göre gerçekleşme düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında, İnanç, Hz Muhammed, Ahlak öğrenme alanındaki kazanımların gerçekleşme seviyesini ortaya çıkarmak için görüşme ve anket formu hazırlanmış, İDKAB dersi öğretmenlerine uygulanmıştır. Ankete verilen cevapların analizleri ve değerlendirmeleri yapılmış böylece kazanımların gerçekleşme seviyesi belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda İDKAB ders kitaplarında, İnanç, Hz Muhammed ve Ahlak öğrenme alanı kazanımlarının büyük bir kısmının gerçekleştiğini, DKAB öğretmenlerinin ders kitabından farklı kaynaklar da kullandığı, kazanımların gerçekleşmesinde etkinliklerinde önemli etkisi olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the objectives of the 6th grade in the fıeld of belief, Hz Muhammed and moral learning by teachers of culture of religion and ethics. In the first part of our survey, the curriculum of culture religion and ethic has been introduced. In the second part, it has been tried to measure the achievement level in the field of belief, Hz Muhammed and moral learning according to the teachers. In the context of survey, in an attempt to determine the realization level of objectives learning moral knowledge, belief and Hz. Muhammed, a face to face interview and a questionnaire form have been prepared and applied to the teachers of religious culture and moral knowledge lesson. By analyzing and evaluating the answers given to the items involving in the questionnaire, realization level of the objectives have been determined.At the end of the research, it has been concluded that the content of the religious culture and moral knowledge course book mostly enables to the realizing of belief, Hz. Muhammed and the field of learning moral knowledge objectives, teachers use different sources apart from the course book, also activities have significant influence on realizing the objectives.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının `inanç, Hz Muhammed, ahlak` öğrenme alanı öğrenci kazanımlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
dc.title.alternative6th grade religion culture and moral lesson curriculum of `belief, Hz. Muhammed,moral` assessment of learning achievements by the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHz. Muhammed
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmTo have a genius for learning
dc.subject.ytmBeliefs
dc.identifier.yokid10163635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477184
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess