Ortaokul din ve değerler alanı seçmeli dersler hakkında velilerin beklentileri ve memnuniyet düzeyleri (Ertuğrulgazi Ortaokulu örneği)
dc.contributor.advisor | Okumuşlar, Muhiddin | |
dc.contributor.author | Yildirim, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:38:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:38:21Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-02-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346904 | |
dc.description.abstract | Günümüzün eğitim anlayışı da, ailenin çocuğun eğitimi üzerindeki önemlietkisinden hareketle, aileyi daha aktif bir şekilde işbirliğine itmektedir. Anne- baba çocuğundeğişen ve gelişen ihtiyaçlarının farkında olmak, ihtiyaçların karşılanması için ona yolgöstermek, onu hayat hazırlamak, bazen çocuk için seçimler yapmak, bazen de onun kendiseçimlerini en doğru şekilde yapması için ona destek ve fırsat vermek ister. Anne-babalarınçocuklarını yetiştirirken üzerinde hassaslıkla durdukları en önemli konu ise çocukları içinhep en iyi olanı seçme arzu ve istekleridir. Bu okul seçerken, öğretmen seçerken hattaokulda ders seçerken de kendini gösterir. Biz de bu çalışmamızda bu yapının önemli faktörüolan velilerin din ve değerler alanı seçmeli derslerinden beklentileri ve bu beklentilerinkarşılanması üzerinedir. Araştırmamız da ki amacımız ise seçmeli din dersleri öğretimprogramlarını yapılandırma, kalite ve verimliliğini arttırma ve dersin daha fazla öğrencitarafından seçilmesini sağlamak için birtakım öneriler sunmaktır. Bu çalışmamız da mevcutdurum olduğu gibi ortaya konulmaya çalışılmış ve tarama modeli ile yürütülmüştür.Çalışma grubunu Afyonkarahisar İli'nde 2012-2013 yılında İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nebağlı Ertuğrulgazi Ortaokulu 255 öğrenci velisinden oluşturmaktadır. Araştırmada anketuygulaması ile elde edilen veri seti SPSS 22. 0 (Statistical Package for Social Sciences)paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, frekans tabloları, betimleyiciistatistikler kullanılmıştır. Araştırmamız sonucunda seçmeli din derslerinde uygulananöğretim programının düzeltilmesi ve geliştirilmesi yine ve öğreticilerin daha iyi eğitilmesigerektiğini ortaya koymuştur. Öğrencilerden öğrenmesi istenen bazı kazanımlar, onlarınöğrenme düzeylerine uygun ve anlaşılır bir şekilde düzenlenmelidir ve programlarınkazanım ve içerikleri toplumun ilgi, ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda yenidenyapılandırılmalıdır. | |
dc.description.abstract | Today's approach to education, with significant impact on the child's educationstarting from the family, takes a more active way the family cooperation. Mother-fatherbeing aware of changing and developing needs of the child, to lead him to meet needs,prepare her life, sometimes for the child to make choices, and sometimes its ownelections, the most accurate way to support him and the opportunity want to give.Mother-father measures wall on raising their children the most important issue is whatis best for the children featured is desire and requests. When you choose this school,when choosing a teacher even shows itself in choosing courses at school. We study theimportant factor is dependant on the religion and values and expectations of the fieldelective courses to satisfy the expectations. Our research is that our purpose is religionclasses in education programs must select configuration, increase the quality andefficiency, and you'll have more students by a set of recommendations to ensure theelection. As is the case in this study also revealed has studied and conducted with thescanning mode. The working group consists of 255 students from ErtuğrulgaziSecondary School affiliated to Provincial Directorate of National Education inAfyonkarahisar Province in 2012-2013. The data set obtained by the questionnairesurvey was analyzed in the package program SPSS 22. 0 (Statistical Package for SocialSciences). In the analysis of the data, frequency tables, descriptive statistics were used.As a result of our research, the correction and development of the teaching program applied in the elective religious courses again proved that the teachers should beeducated better. Some achievements that need to be learned from the pupils should beorganized in a way that is appropriate and understandable to their level of learning andthe achievements and contents of the programs must be restructured in line with theinterests, needs and expectations of the community | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul din ve değerler alanı seçmeli dersler hakkında velilerin beklentileri ve memnuniyet düzeyleri (Ertuğrulgazi Ortaokulu örneği) | |
dc.title.alternative | Secondary school religions and values area about the elective courses vuller's expectations and satisfaction levels (Ertugrulgazi Middle School example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-19 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Elective course choice | |
dc.subject.ytm | Parents expectations | |
dc.subject.ytm | Expectations | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 10174970 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 501277 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |