Hatîb el-Bağdâdî`nin Târîhu Bağdâd adlı eseri çerçevesinde Bağdat`ta hadis öğrenim ve öğretimi (Kuruluşundan hicrî 3. asrın sonuna kadar)
dc.contributor.advisor | Uysal, Muhittin | |
dc.contributor.author | Oral, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:38:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:38:21Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-02-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346901 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada hadis tarihinin önemli kaynaklarından biri olan Hatîb el-Bağdâdî'nin Târîhu Bağdâd adlı eseri çerçevesinde hadis öğrenim ve öğretimi incelenmiştir. Çalışma giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde Hatîb el-Bağdâdî ve Târîhu Bağdâd tanıtılmıştır. Birinci bölümde hadis öğrenimi ve öğretimi için gereken şartlar ele alınmıştır. İkinci bölümde Bağdat'ta hadis öğrenimi ve öğretimi için kullanılan mekân, zaman ve araçlar incelenmiştir. Muhaddislerin hadis öğretimini belirli zaman ve mekânla sınırlamadıkları, her zaman ve her mekânda hadis öğretimi yaptıkları ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde hadis öğrenim ve öğretimi için uygulanan metodlar ele alınmış, ayrıca ricâl ilminin hadis öğrenim ve öğretiminin kalitesini artırmadaki rolü işlenmiştir. Tez, Bağdat'ta hadis öğrenim ve öğretimini ele alan ilk çalışma olma özelliğine sahiptir. | |
dc.description.abstract | In this study, hadith studying and teaching has been examined in the context of work of `Khatib al-Baghdadi` called `Tarikh al-Baghdad` This study consists of introduction and three senctions. In the introduction section has been demostrated `Khatib al-Baghdadi` and his work called `Tarikh al-Baghdad` In the first section has been assigned to necessary conditions for hadith studying and teaching. In the second chapter have been analysed place, time and tools which are used for hadith studying and teaching. Scholars of hadith hasn't limited studying of hadith to the spesific place and time, furthermore, it has been proved that this scholars performed studying of hadith in every place and every time. In the third senction have been studied methods which are implemented for hadith studying and teaching, besides, the role of rijal science on qualtiy improvement of hadith studying and teaching have been mentioned. This thesis is the firs work on hadith studying and teaching in the Baghdad in hadith science. So it has an important feature in hadith science. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Hatîb el-Bağdâdî`nin Târîhu Bağdâd adlı eseri çerçevesinde Bağdat`ta hadis öğrenim ve öğretimi (Kuruluşundan hicrî 3. asrın sonuna kadar) | |
dc.title.alternative | Hadith studying and teaching in the baghdad in the context of work Khatib al-Baghdadi called Tarikh al-Baghdad (From establihment of Baghdad to the end of third century of hegira) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-25 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Al Hatib el-Bağdadi | |
dc.subject.ytm | Hadith | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Muhaddthoon | |
dc.identifier.yokid | 10174735 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502034 | |
dc.description.pages | 202 | |
dc.publisher.discipline | Hadis Bilim Dalı |