Rekreatif faaliyetlere katılan 9-14 yaş grubunun benlik saygısı ve sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erdoğdu, Murat | |
dc.contributor.author | Çinar, Muhsin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:37:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:37:50Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346777 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; ortaokul öğrencilerinin benlik saygısı ve sosyalleşme düzeylerini incelemek veortaokul öğrencilerinin benlik saygısı ve sosyalleşme düzeylerinin cinsiyet, yaş, doğum yeri,öğrenim görülen sınıf, anne-baba eğitim düzeyi, aylık ortalama gelir, rekreatif faaliyetlerekatılma durumu ve rekreatif faaliyetlere katılma sıklığı gibi değişkenler ile ilişkisini belirlemekamacıyla yürütülen bu araştırma genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel taramamodeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 bahar dönemi Konya'daöğrenim gören 87.814 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise; evrengurubundan tesadüfi yöntemle seçilmiş, 1204 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada belirlenenamaçlara ulaşabilmek için, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Arıcak (1999),tarafından geliştirilen Benlik Saygısı Ölçeğinden ve Şahan (2007) tarafından geliştirilenSosyalleşme Boyutundan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde ise; bağımsız grup t testi,frekans ve yüzde dağılımları, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), post-hoc LSD veyaTamhane'nin T2 testleri ve Pearson çarpım moment korelasyon analizi kullanılmıştır.Sonuçların yorumlanmasında p< 0.05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Araştırma bulgularında kız öğrencilerin benlik saygılarının erkek öğrencilere göre daha yüksekolduğu, öğrencilerin yaşları ilerledikçe kendilerine yetme düzeylerinde artış olduğu ve annebabaeğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin benlik değeri, özgüven, başarma ve üretkenlikdüzeylerinin de arttığı. Sonucuna ulaşılmıştır. Yine yüksek sosyo-ekonomik seviyeye sahipbireylerin daha yüksek benlik saygısı puanlarına sahip oldukları gözlenmiştir. Sosyalleşme ileilgili olarak ise kız öğrencilerin sosyalleşme düzeylerinin erkek öğrencilere göre daha yüksekolduğu, anne-baba eğitim ve gelir düzeyleri arttıkça öğrencilerin sosyalleşme düzeylerinin dearttığı sonucuna ulaşılmıştır. Rekreatif faaliyetler için harcanan zamanın benlik saygısı vesosyalleşme düzeylerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the secondary school students' selfesteemand level of socialization according to the variables such as gender, age, place ofbirth, education level, monthly average income, participation in recreational activitiesand frequency of participation in recreational activities in order to determine therelationship between the subscales of the general screening model and the relationalscreening model. The research population consists of 87,814 secondary school studentsin the spring semester 2016-2017. The sample consists of 1204 sudents randomlyselected from the population. In order to achieve the research objectives, the researcherdeveloped a personal information form. In the developing process of the study, theresearcher benefited from Self-Esteem Scale (developed by Arıcak, 1999), SocializationScale (developed by Şahan, 2007) in order to achieve the objectives of the research. Inthe analysis of the data; independent group t test, frequency and percentagedistributions, one way analysis of variance (ANOVA), post hoc LSD or Tamhane's T2tests and Pearson product moment correlation analysis were used. p <0.05 significancelevel was adopted in the interpretation of results.According to research findings, it has been found that female students' self esteem ishigher than males. The students' self sufficiency levels increase as their age progress,and the self - confidence, achievement and productivity levels of the students increaseas the education level of the parents increases. Individuals with a higher socioeconomiclevel are also found to have higher self-esteem scores. As regards socialization, the levelof socialization of female students is higher than that of boys, and as the education andincome levels of parents increase, the level of socialization of students also increases.The time spent for recreational activities has a positive impact on self esteem andsocialization levels of students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Turizm | tr_TR |
dc.subject | Tourism | en_US |
dc.title | Rekreatif faaliyetlere katılan 9-14 yaş grubunun benlik saygısı ve sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining self-esteem and socialization level of the students aged 9-14 participating in recreational activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-14 | |
dc.contributor.department | Rekreasyon Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Recreational activities | |
dc.subject.ytm | Recreation | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10183632 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 501275 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |