Show simple item record

dc.contributor.advisorTavukçuoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorDür, Tunahan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:37:44Z
dc.date.available2020-12-29T07:37:44Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346757
dc.description.abstractAraştırmamızın genel amacı Avusturya Liselerinde İslam Din Derslerinde Eğitici Drama'nın Kullanımı ve akabinde din dersine katılan öğrenciler üzerindeki bu uygulamanın etkilerini test etmek, daha önceki din dersi eğitim yöntemleriyle karşılaştırmak, olası bir değişikliğin müspet neticelerini belirlemek ve ilgili makamlara bir rapor olarak sunmaktır. Bir din ve inancı bekleyen en büyük tehlike, o din ve inancın müntesiplerinin beklentilerine cevap verememesi ve durağanlaşmasıdır. Durağanlaşan bir din doğma hale gelir ve ileriki süreçlerde insanların dinden uzaklaşmasına, yaptığı ibadet ve tâatlerden haz duymamasına sebep olur.Din dersi eğitiminin amacı sadece öğrencilere dini ve ahlâkî bilgiler kazandırmak değil aynı zamanda örnek davranış ve değerler üzerinden bir karakter inşa etmektir. Ergenlik çağının problemleri ile mücadele eden lise gençliğine bu davranış alışkanlıklarını kazandırmak kolay değildir. Bu ulvi görev için sabırlı olmak, gençlerin ruh ve gönül dünyalarına hitap edecek bir söylem geliştirmek gerekir. Geçmiş zamanlarda öğrencilerin kulağına hitap etmek eğitim için kâfi gelebilirdi. Ancak modern eğitimde öğrencilerin görmesine, elleriyle dokunmasına ve duygularıyla hissetmesine imkân verilmektedir. İnsanın bütün organlarına hitap eden eğitim yöntemi dramadır. Drama, batı dünyasında sinema ve tiyatro ile başlayıp bugün eğitim hizmetlerinde de yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. İslam peygamberi Hz. Muhammed a.s. `İlim Çin'de bile olsa arayıp bulun!` talimatını vermiştir. Efendimizin buyruğu gereğince İslam din derslerinde drama yönteminin kullanılması bir ihtiyaçtır. Bu yöntemle öğrenciler derste pasif dinleyici olmaktan çıkarılarak, aktif ders işleyici konumuna getirilmektedir.Drama yöntemine peygamber kıssalarının ve tarihe mal olmuş kahramanların konu edinilmesi ile din dersleri daha ilgi çekici hale getirilecek ve o kahramanlar üzerinden öğrencilere kimlik ve şahsiyet kazandırılabilecektir. Günümüz gençliğine kendi kahramanlarımızı rol model olarak kazandıramazsak onlar Holywood'un yapay kahramanlarını, medyanın popüler top ve popçularını idol edineceklerdir.Eğitici drama yönteminin test edilme ve uygulama aşamasında veri tabanımızın sınırlı olması nedeniyle nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Viyana'nın 16. Bölgesinde bulunan Endüstri Meslek Yüksek Lisesi 1. Sınıftan 4. Sınıfa devam eden çeşitli etnik kökenlerden müslüman öğrenciler üzerinde farklı seviyede uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında öğrencilerin bilgi, duygu ve düşünceleri test edilerek değerlendirilmeye alınıp, öncesi ve sonrasındaki farklılıklar tespit edilmiştir. Öncelikle drama yönteminin öğrencilerin ilgisini çekip çekmediğine, öğrencilerin derste verilmek istenen ana fikri anlayıp anlamadığına odaklanılmıştır. Daha sonra ise öğrencilerin uygulama sonundaki duygu ve düşünceleri test edilerek, dersin öğrenciler üzerinde pozitif bir etki uyandırıp uyandırmadığı, bir tavır ve davranış değişikliğine yol açıp açmadığı sorgulanmıştır. Bunu gerek kendi gözlemimiz gerekse öğrencilerin doldurduğu anket formları ile tespit etmeye çalıştık.Avusturya kültür ve sanat yönüyle Avrupa'nın merkez ülkelerinden birisidir. Opera, bale ve tiyatronun halkın yüksek derecede ilgisini çektiği başka bir Avrupa ülkesi yoktur.Drama içerisinde ihtiva ettiği görsel efektler ve sahnelendirme dolayısıyla oldukça etkili bir eğitim aracıdır. Katolik din derslerinde olduğu gibi İslam din derslerinde de dramanın kullanımı müslüman öğrencilerin de kültür ve sanata ne kadar duyarlı olduklarını gösterecek, öğrencilerimize yeni bir bakış açısı kazandırarak onların şahsiyetli bir münevver olarak yetişmelerine vesile olacaktır.
dc.description.abstractThis study aims to discover the effects of introducing Psychodrama (short drama) to Islamic religious education classes within Austrian colleges. For this we instructed a comparison between previous methods of religious education classes and also aimed to define factors of possible changes within Muslim students. A religious system and a religious belief has to redefine itself, when it faces the danger of not adapting to environmental changes and new expectations. There is no doubt that a not well adapted religious system will be transformed into a dogma and contribute to the aversion from religion, and the absence of joy by doing religious practices.The idea of religious education is not only to teach the students religious and ethical knowledge, it is also to shape the personality on exemplary behaviour and values Teaching college students with various adolescence problems these values is not easy. For this it needs patience. It needs to discover methods how to approach the minds and the soul of the youth. The traditional methods of education were appropriate for its time but a change is needed due to the transformation of society. Modern education is proposing to change our methods to educate. Nowadays youth needs to touch and tofeel. One method which addresses the whole body of a person is drama. Though in the beginning drama have been used for cinema and theatre, recently we can see its usage in social professions too. The prophet Muhammad was saying: „If there is knowledge to find in China, go and find it!`. Following this idea it is a natural consequence to use drama for Islamic religious education in schools. It is a necessity to change the passive approach of the students into an active one.To issue the stories of the prophets and the stories of heroes embedded within the history drama has been proven effective in gathering students attention and shaping the identity of each student. By doing this we wish to provide Muslim students role models they can identify themselves with. If we cannot give our students our role models, they will find other fake idols from Hollywood or the idols of nowadays media.As we conducted our research on drama in education the available database had been insufficient, why we used the qualitative research method on a school for higher technical education in 16th district of Vienna. Classes from the first till to the fourth grade with students from various backgrounds took part as our research group. Depending on which grade the students are, the test has been adapted to their levels. We also conducted a pretest and a posttest based on the knowledge, thoughts and emotions of the students. We could find differences between the two conducted tests.Our priority was to know if the drama method would gain popularity between the students and if they could grasp the main idea of the stories. Furthermore we wanted to know if drama had any positive effect on the students and their behaviour. On this purpose we ascertain through our own observation and the survey the students had to fill out. Austria is Europe's pioneer in culture and arts. There is no other country famous for its opera, theatre, classical concerts and its museums. For that the method of drama with its visual effects, the theatrical performance and the stage presentation is an effective educational concept.The usage of drama within the catholic religious classes has been proven positive on behavioural changes of catholic students. The same assumption we made for the Islamic religious classes, for we know that culture and arts is an essential motivation for learning and also providing a different perspective on religious education and religion itself.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAvusturya liselerinde islam din derslerinde eğitici dramanın kullanımı
dc.title.alternativeUsing educational drama in Islamic religious lessons in Austria high schools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-09-27
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmAustria
dc.identifier.yokid10206241
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514679
dc.description.pages306
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess