Show simple item record

dc.contributor.advisorElgün, Mahmut Nevfel
dc.contributor.authorErcan, Elmas
dc.date.accessioned2020-12-29T07:37:41Z
dc.date.available2020-12-29T07:37:41Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346749
dc.description.abstractHedonizm, hayatta en iyi olan şeyin sürekli olarak hazza yönelmek olduğunu savunan felsefi bir görüştür. Tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte hedonizm, pazarlama alanında önemli bir konu haline gelmiştir. İnsanlar bazen sadece tüketmek için tüketirler. Çoğu zaman neye ihtiyaçları olduklarını bilmezler. Steve Jobs'un da dediği gibi `Ürünleri odak gruplarına göre tasarlamak gerçekten zordur. Çoğu zaman insanlar siz onlara gösterene kadar neye ihtiyaç duyduklarını bilmezler` (http://www.hurriyet.com.tr/). Bu durumda markalar insanlara deneyim yaşama fırsatı sunarak onları ihtiyaçlar doğrultusunda hedonik tüketime yönlendirmektedir. Dolayısıyla tüketici artık üründen çok kendisi için `anlam` ifade eden şeyi satın almayı istemektedir. Çalışmanın birinci bölümünde deneyimsel pazarlama, tüketim-tüketici ve pazarlama ile ilgili, ikinci bölümde hedonik (hazcı) tüketimle ilgili literatür incelemesi yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise deneyimsel pazarlamanın hedonik tüketim üzerindeki etkisini değerlendirebilmek adına uygulama yapılmıştır. Bu kısımda elde edilen veriler SPSS İstatistik programında analiz edilmiş olup, sonuçlar raporlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Deneyim, Deneyimsel Pazarlama, Hazcı, Hedonik tüketim, Hedonizm.
dc.description.abstractHedonism is a philosophical approach which advocates the case the best thing in life is the thing that constantly aims pleasure. Hedonism has become an important topic in marketing field with the changing of consumer's behaviours. People sometimes consume only to consume. They mostly do not know what exactly they need. As Steve Jobs stated `It's really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don't know what they want until you show it to them` (www.hurriyet.com.tr/). In this case, brands encourage people for hedonist consumption in direction with their needs by providing them experience opportunity. Thus, consumer prefer buying what is `meaningful` for them rather than the product itself anymore. Literature review related to experimental marketing, consumption-consumer and marketing in is made the first chapter of the study, review of literature for hedonist consumption is made in the second chapter of the study. In the third chapter, application is conducted to evaluate the effect of experimental marketing on hedonist consumption. Data obtained in this chapter is analysed SPSS Statistical software, results are reported. Keywords: Experiment, Experimental Marketing, Hedonist, Hedonist Consumption, Hedonismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeneyimsel pazarlamanın hedonik tüketim üzerindeki etkisi: Tekstil sektörü
dc.title.alternativeImpact of experiential marketing on hedonic consumption: Textile industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmHedonic model
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmHedonism
dc.identifier.yokid10202718
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511125
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess