Show simple item record

dc.contributor.advisorOkumuşlar, Muhiddin
dc.contributor.authorÖrekli, Müslime
dc.date.accessioned2020-12-29T07:37:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:37:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346743
dc.description.abstractBu araştırmada, Anadolu İmam Hatip Liseleri'ndeki meslek dersi öğretmenlerinin öğrencileri açısından epistemik otorite olup olmama durumları ile sebeplerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına yer verilmiştir. Araştırma için veri elde etmek amacı ile araştırma konusuna en uygun olan `odak grup görüşmesi` tercih edilmiştir. Veri kaynağı olarak meslek dersleri öğretmenlerinin dersine giren öğrenciler ile görüşme yapılması kararlaştırılmıştır. Öğrenci seçimi amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemine göre yapılmış olup, öğrenciler 11 ve 12. sınıflardan seçilmiştir. Çalışma alanı Konya ili merkez ilçelerinde bulunan Anadolu İmam Hatip Liseleri'nde görev yapan meslek dersi öğretmenleridir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.Araştırma bulguları doğrultusunda; öğrenciler, epistemik otorite olarak gördükleri öğretmenlerinde samimiyet, konuşma tarzı gibi karakteristik özellikler ve alanda uzmanlık, anlatım becerisi gibi meslek bilgisi ile ilgili özellikler aramaktadırlar. Bunların yanı sıra meslek dersi öğretmenlerinin dini meslek bilgileri ile yaşantılarını aynı minvalde sürdürmemeleri öğrencilerin öğretmenlerini epistemik otorite olarak görmelerinin önündeki en büyük engel olduğu araştırma bulguları arasındadır.Meslek dersi öğretmenlerinin öğrencileri için epistemik otorite olmalarını engelleyen hususlardan biri de öğrenci durumları ve dış etmenlerdir. Öğrencilerin okula aile zoru ile gelmeleri, öğretmenlerde branşlaşma olmaması gibi hususların öğretmenlerin epistemik otorite olmalarına engel olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerde öğrencilerin meslek dersleri öğretmenlerini büyük oranda epistemik otorite olarak görmedikleri tespit edilmiş, bu eksikliklerini okul dışında görüştükleri şahsiyet ya da kurum-kuruluşlar vasıtası ile gidermeye çalıştıkları görülmüştür. Bu yerlere gitme sebepleri incelendiğinde, kendilerine duyulan güven, birey olarak kabul görmek, görüşlerine saygı duyulması gibi hususlara değinmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Epistemik Otorite, Güvenilir Bilgi Kaynağı
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to reveal the reasons of seen as an epistemic authority in terms of the students of imam hatip high school teachers.Qualitative research methodology was used for this study and organized as a case study. İmamhatip high school teachers being epistemic authority was taken as case. Focus group interview was preferred to obtain data in the study. It was decided to interview imamhatip high school teachers' students as a data source. Sampling method for student selection was used and students selected from 11th and 12th grades. The study area is the teachers working at the Imam Hatip Highschool in the central provinces of Konya. The participant information form was filled in to the interviewed students to get to know themselves better and analyze the study better. The data obtained within the scope of the study were evaluated by content analysis. In the direction of the study findings; students are looking for characteristics such as sincerity, style of speech etc. in the teachers they see as epistemic authority. They are also looking for features related to professional knowledge such as field expertise, self confidence, narrative skills. On the other hand, can not live the religious knowledge of imamhatip high school teachers are the biggest obstacles to seeing the teachers of their students as epistemic authorities.One of the things that obstacles imam hatip high school teachers from becoming epistemic authorities for their students is student situations and external factors. It has been found that students' reluctance to attend school, school management, inadequate educational environment and lack of branching prevent teachers from becoming epistemic authorities. In interviews with students, it has been found that students do not see high school teachers as epistemic authority at large. It was determined that they were trying to resolve these deficiencies from persons or institutions outside the school. When this situation is examined, they have touched upon issues such as the confidence they have, the recognition as an individual, and their respect for their views.Keywords: Epistemic Authority, Reliable Source of Informationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleAnadolu imam hatip liseleri meslek dersleri öğretmenlerinin öğrenciler tarafından epistemik otorite olarak görülmesi üzerine nitel bir araştırma
dc.title.alternativeThe quantative analysis on anatolian imam hatip high school profession course teachers' epistemic authority in the view of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-03
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmİmam hatip high schools
dc.subject.ytmProfessional course
dc.subject.ytmEpistemic authority
dc.subject.ytmProfessional knowledge
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCharacteristic properties
dc.identifier.yokid10207031
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576077
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess