Subversion of convention in Oscar Wilde`s plays
dc.contributor.advisor | Güzel, Nafize Sibel | |
dc.contributor.author | Ülker Erkan, Berna Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:34:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:34:35Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346100 | |
dc.description.abstract | 305 TÜRKÇE ABSTRACT fen fazla 250 sözcük: TÜBİTAK/TURDOK' un Abstrakt Hazırlama Kılavuzunu kullanınız ÖZET Bu tezin amacı, seçkin İngiliz tiyatro yazarlarından Oscar Wilde' ın oyunlarından seçilen Salome, Lady Windermere 's Fan, A Woman of No Importance ve The Importance of Being Earnesfe ışık tutmaktır. Bu eserlerinde Wilde, İngiltere'de yaşayan bir İrlandalı olarak İngiliz toplumunun ve kültürünün temelini oluşturan sınıf, cinsel eğilim ve cinsiyet sınırlarım sorgulamaktadır. Wilde, yaşamındaki değer yargılarım nasıl altüst ettiyse, estetiğe bakış açışım da aynı şekilde yıkmıştır. Yazar, klasik melodram ve kaba komedi kurallarım, karakterlerin ahlaki olmayan davranışlar sergilemesi yolu ile yıkmış, ortaya koyduğu sanalında estetik akımın ürünü olan züppelik olgusunu işleyerek Viktorya dönemi geleneklerine meydan okumuştur. Ayrıca o, dönemin getirdiği anlayışı yıkmış ve modernite fikriyle alay etmiştir. Marxist eleştiri, yeni tarihselcilik ve kültürel materyalizm gibi üç eleştiri kuramlarının statükoya karşı olmaları nedeniyle Wilde' ın oyunlarında uygulanmıştır.O, heteroseksüel bir ideolojide marjinal bir üye olarak yerini almıştır. Wilde, popüler tiyatro düzenini yıkmış ve onun içerdiği katı ahlak kurallarına meydan okumuştur. Wilde' ın kendisinin, hakim heteroseksüel Viktorya toplumunda marjinal yani `öteki kişi ` olmasından dolayı, tez özellikle bu kavram üzerinde odaklanmıştır. Tez altı bölümden oluşur: Birinci bölüm Wilde' ın hayatındaki geleneklerin yıkılmasını içerir, ikinci bölüm 19. yüzyılın kültürel ve entellektüel arka planı ve Wilde' ın oyunları üzerinde modernitenin etkisi ile ilgilidir. Üçüncü bölüm, modern dramanın kısa bir tarihçesi ile birlikte teatral arka planım gösterir. Dördüncü bölüm, üç eleştiri kuramının ana eğilimlerini tartışır. Beşinci bölümde oyunlar tür ve kaynaklarına göre incelenmiş ve son bölüm ise Wilde' ın otoriteye meydan okumasını ve Viktorya toplumunda bulunan sözde `erdemlerin` ve `ideallerin` alt üst edildiğini gösterir. | |
dc.description.abstract | 306 İNGiLİZCE ABSTRAKT fen fazla 250 sözcük : ABSTRACT The aim of this dissertation is to throw light upon one of the most eminent British playwrights, Oscar Wilde, through five selected plays of his namely Salome, Lady Windermere 's Fan, A Woman of No Importance, An Ideal Husband, and The Importance of Being Earnest. Wilde questioned the boundaries of class, sexual orientation, and gender on which British society and culture was based. He subverted classical features of melodrama and farce, and challenged convention of the Victorian period in art in shape of dandyism. He also subverted the effects which the era brought with it and thus he mocked the idea of modernity. Three critical approaches, namely Marxist criticism, new historicism and cultural materialism were applied to the plays, since these approaches are against the status quo.The dissertation especially focusses on the term `the other` as Wilde himself can be considered as `the other` in the dominant heterosexual Victorian society. The dissertation consists of six parts: the first part covers the subversion of convention in Wilde's life, the second part deals with the intellectual and cultural background of the 19th century and the impact of modernity on Wilde's plays. The third part illustrates the theatrical background with a brief history of modern drama. Part four discusses the main trends of three critical approaches. In the fifth part, the plays are examined according to their genre and source, the last part demonstrates Wilde's challange to authority and his subversion of seeming `virtues` and `ideals` of Victorian society. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Subversion of convention in Oscar Wilde`s plays | |
dc.title.alternative | Oscar Wilde'ın oyunlarında geleneğin yıkılması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181641 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162402 | |
dc.description.pages | 307 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |